رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

داعش، ابزار فرهنگی دشمنان برای نفوذ به فرهنگ غنی اسلام است/ اندیشه‌های امام همیشه برای جامعه تازگی دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: امروز داعش یک ابزار فرهنگی دشمنان اسلام در برابر فرهنگ غنی این دین است که از آن می ترسند.
کد خبر: ۸۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ - 04May 2016

داعش، ابزار فرهنگی دشمنان برای نفوذ به فرهنگ غنی اسلام است/ اندیشه‌های امام همیشه برای جامعه  تازگی دارد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، حجتالاسلام محمد رضایی، در نشست کمیته مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام راحل و سالروز قیام ۱۵خرداد اظهار داشت: با توجه به نقش امام در این دو مناسبت، باید بتوانیم در ارتباط با تجلیل از این ایام فعالیتهای خوبی انجام دهیم. 

وی با تأکید بر این که امروز حقیقت اسلام به یک واقعیت تبدیل شده است خاطرنشان کرد: همیشه حقیقت بالاتر از واقعیت است و امروز نیز حقیقت دین یعنی اسلام، امام و انقلاب اسلامی خود را بهعنوان یک واقعیت جدی در سطح دنیا به نمایش گذاشته و همه مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره را تحت تأثیر خود قرار داده است.

رئیس رسیدگی به امور مساجد فارس با تصریح اینکه اسلام یک بار دیگر در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ناباورانه خود را نشان میدهد و قدرتنمایی میکند، افزود: این قدرتنمایی اسلام ادامه پیدا میکند و بعد در دنیا بهعنوان حاکمیت دینی در جایی که مرکز کفر و بیدادگری بوده، خود را معرفی و به عنوان یک الگو خود را مطرح میکند و اینها به خاطر عظمت اسلام است.

وی تصریح کرد: معجزه امام این نبود که انقلابی را طراحی کرده و آن به ثمر برساند، بلکه امام یک کار اساسی کرد که ادامهدار است و یک افق بسیار روشن و خوشبینانهای را به روی جهان اسلام قرار داد.

رضایی با تأکید بر اینکه امروز برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) را یک وظیفه و تکلیف میدانیم که توانست در سال ۴۲ یک حرکت نو و جدید برای دنیا مطرح کند، ادامه داد: امام در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین بعد از آن سناریوهای مختلف دشمن را خنثی کرد لذا ما میتوانیم به اندیشههای چنین شخصی بپردازیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تصریح بر اینکه امام به یک قدرت بسیار بالا و آن هم الهی متصل بود که توانست در شرایط و بحبوبههای سخت جنگ مدیریت بحران کند، گفت: اگر مردم ما توانستند در جنگ نابرابر ایستادگی کنند به عشق امام، اسلام، دین و مکتب امیرالمؤمنین(ع) بود.

رضایی شکلگیری داعش را برای مقابله با این مسئله عنوان کرد و تأکید کرد: امروز دیگر قدرت اتم نمیتواند در میان کشورها نفوذ کند بلکه به وسیله فرهنگ تلاش میشود تا در میان کشورها نفوذ کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس داعش را یک ابزار فرهنگی دشمن برای نفوذ به فرهنگ غنی اسلام برشمرد که در اختیار کسانی است که از این فرهنگ هراس دارند.

وی بهترین راه مقابله با جریانات فکری از قبیل داعش را آشنا ساختن جوانان و نوجوانان با اندیشه های امام راحل دانست که جامعه را در مقابل تهدیدات فکری واکسینه میکند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه این نشست به تشریح برنامه های 14 و 15 خرداد پرداخت و بیان داشت: بیش از ۲۰۰۰مراسم سالگرد ارتحال امام در نقاط مختلف فارس برگزار خواهد شد که عمدتاً در مساجد هستند و در شیراز نیز در روزهای ۱۴و ۱۵خرداد نیز علاوه بر مساجد مطرح و جامع، در حرم شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) نیز برنامههای مختلفی اجرا خواهد شد.

رضایی همچنین از برگزاری همایش علمی «مقایسه تطبیقی نظریات امام با افراد سیاسی و برجسته حکومتهای مطرح دنیا» در شیراز خبر داد و افزود: مسئلهای که برای اعزام زائران حرم امام مطرح است این است که ما خیلی به کمیت فکر نکنیم بلکه بیشتر به کیفیت بپردازیم به خصوص به لحاظ تأمین مسائل رفاهی و همچنین بحث فرهنگی و اگر بتوانیم گروههای ورزشکار و افراد مطرح در این طرح را وارد کنیم بسیار مناسب است.

خاطرهگویی در مساجد، برپایی مراسم شبی با قرآن در ۱۰۰۰ مسجد فارس با همکاری اوقاف، برگزاری دعای کمیل و ندبه با توجه اینکه امسال سالگرد ارتحال امام در روز جمعه واقع شده است و انجام یکسری کارهای تبلیغاتی در روزنامهها، فضاهای مجازی و سطح شهر حاوی اندیشههای امام و رهبری از دیگر برنامههای اجرایی به مناسبت این ایام می باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار