دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب تست موشک 2 هزار کیلومتری ایران در رسانه‌های عربی و غربی

تست موفقیت آمیز موشک بالستیک 2 هزار کیلومتری که امروز دوشنبه سردار عبداللهی از آزمایش آن دو هفته پیش خبر داد، در رسانه‌های عربی و غربی بازتاب گسترده‌ای داشت.
کد خبر: ۸۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ - 09May 2016

بازتاب تست موشک 2 هزار کیلومتری ایران در رسانه‌های عربی و غربی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، سردار علی عبدالهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در هفتمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که با عنوان جشنواره "باقر العلوم(ع)" در دانشگاه بقیةالله برگزار شد، از تست موفقیت آمیز موشکی با برد 2 هزار کیلومتر و خطای 8 متری خبر داد که این خبر بازتاب گستردهای در رسانههای عربی و غربی داشت؛ مشروح این بازتاب از منظرتان میگذرد:

** پایگاه اینترنتی شبکه خبری المسیره نوشت: "سردارعلی عبدالهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ایران دو هفته پیش یک موشک بالستیکی با برد 2 هزار کیلومتر و خطای 8 متر را با موفقیت تست کرد.

** پایگاه خبری تحلیلی العهد لبنان نیز به همین مطلب اشاره کرد نوشت: سردارعلی عبدالهی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ایران دو هفته پیش یک موشک بالستیکی با برد 2 هزار کیلومتر و خطای 8 متر را با موفقیت آزمایش کرد.

این پایگاه در ادامه نوشت: سردار علی عبداللهی گفت که ستاد کل نیروهای مسلح برای حمایت از تحقیقات مورد نیاز بخش دفاعی کشور 10 درصد از بودجه خود را به این امر اختصاص داد است.

** پایگاه اینترنتی شبکه خبری المیادین نیز نوشت: ایران دو هفته پیش یک موشک بالستیک با برد 2 هزار کیلومتر و خطای 8 متری آزمایش کرد.

** العربیه رسانه وابسته به آلسعود با بیان اینکه نیروی مسلح ایران یک موشک بالستیک با برد 2 هزار کیلومتر را در روزهای اخیر آزمایش کرد، اضافه کرد: سردار عبداللهی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که این موشک 2 هفته قبل پرتاب شده است.

** جروزالم پست نیز با ذکر اظهارات سردار عبداللهی به ادامه برنامه ایران برای توسعه موشکهای دور برد اشاره کرد و مدعی شد با توجه به اینکه فاصله نزدیکترین نقطه در ایران تا تلآویو حدود 1000 کیلومتر است و هدف از ایم موشک حمله به رژیم صهیونیستی است.

** رویترز نیز یکی دیگر از رسانههایغربی بود به بازتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک 2 هزار کیلومتری ایران با دقت بسیار بالا پرداخت و نوشت: رهبر عالی ایران معتقد است کلید توسعه آینده ایران برای تامین امنیت خود در برابر تهدید دشمنان پیشرفت موشکی است.

** تایمز این بخش از سخنان سردار عبداللهی را پوشش داد و نوشت: 10 درصد از بودجه دفاعی ایران برای تحقیقات در زمینه تقویت بنیه دفاعی اختصاص یافته و این نشان از عزم جدی ایران برای ارتقاء سطح بازدارندگی خود دارد.

** ای بی سی نیوز نیز به اصرار ایران بر عدم نقض برجام با این گونه آزمایشها پرداخت و نوشت: مارس گذشته ایران به انجام دو آزمایش موشکی دیگر پرداخته بود.

** آسوشیتد پرس با انتخاب این تیتر "جدیدترین آزمایش بالستیک موشکی ایران پس از توافق هستهای" به ذکر سابقه ایران در تلاش برای افزایش توان موشکی پرداخت و نوشت: حدود دو ماه پیش نیز ایران اقدام به پرتاب موشک بالستیک دیگری کرد که بر روی بدنه آن عبارت " رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود" نوشته بود.

** نیویورک تایمز نیز نوشت: تهران به پیشروی برنامه موشکی خود در حالی ادامه میدهد که همچنان معتقد است این یک برنامه صرفا دفاعی است. جمهوری اسلامی طی یک سال اخیر تلاش بسیاری در جهت افزایش میزان برد و دقت موشکهای خود نموده است توانسته این دو مقدار را به ترتیب به 2 هزار کیلومتر و 8 متر برساند که سردار عبداللهی معاون تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح از آن با عبارت خطای صفر و دقت کامل یاد میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار