سردار دهقان:

اقدامات دفاعی ما متوقف نمی‌شود

وزیر دفاع با بیان اینکه برنامه موشکی ایران هیچگاه متوقف نخواهد شد، گفت: ما اخیرا تست موشک 2هزار کیلومتری با خطای 8 متر نداشته‌ایم.
کد خبر: ۸۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ - 09May 2016

اقدامات دفاعی ما متوقف نمی‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به چند نکته درباره بحث دفاعی کشور گفت: آمریکایی ها و سعودیها در تلاش برای توسعه فضای التهاب و تشنج در منطقه هستند و در این مسیر، موضوع ایران هراسی را در راس برنامه های خود قرار دادند و هر اتفاقی میافتد با این موضوع مرتبط میکنند.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه در بحث دفاع اساسا دکترین ما دفاعی است، افزود: ما هیچگاه با نگاه تهاجمی حرکت نکردهایم و آن چه انجام میدهیم ارتقاء توان دفاعی کشورمان است.

سردار دهقان با بیان اینکه اقدامات ما برای تامین امنیت کشورمان است و قدرت دفاعی ایران را عامل ثبات منطقه میدانیم، اظهار داشت: امنیت و توسعه منطقه در گرو هم و توان دفاعی ما ضامنی بر این موضوع است.

وی افزود: کسانی که از فرامنطقه در منطقه ما حضور دارند سعی می کنند حضورشان را موجه جلوه دهند و هر خبر و مسئله ای را به عاملی برای تهدید خودشان تبدیل کنند.

وزیر دفاع تاکید کرد: هیچگاه ایران اسلامی چشم طمع به کشوری ندارد و برای ثبات منطقه نیز هزینه پرداخت می کند ، لذا کسانی که این مسائل را مطرح می کنند مانورهای هر روزه آمریکا و کشورهای مشترک و خرید موشکهای دوربرد عربستان را نادیده گرفته اند.

دهقان در پاسخ به سوالی درخصوص خبر تست موشک بالستیک 2هزار کیلومتری با خطای 8 متر، گفت: آزمایش موشکی با بُرد منتشر شده در رسانه ها نداشته ایم.

وزیر دفاع در عین حال تاکید کرد: هیچگاه در اقدامات دفاعی از جمله آزمایش های موشکی توقف نمیکنیم.

خبر تست این موشک را امروز صبح سردار عبداللهی معاون ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در همایش باقرالعلوم(ع) عنوان کرده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار