معاون اجرایی رییس جمهور خبر داد:

کرمان، استان پیشتاز کشور در حوزه صرفه‌جویی آب

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه هم اکنون 25 درصد باغات کشور در استان کرمان قرار دارد، گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‎های استاندار کرمان، نزدیک به 11 هزار میلیارد تومان منابع بخش دولتی و غیردولتی نسبت به استان کرمان معطوف شده است که امیدواریم وارد فاز عملیاتی خود شوند.
کد خبر: ۸۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ - 10May 2016

کرمان، استان پیشتاز کشور در حوزه صرفه‌جویی آب

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان کرمان اظهار کرد: امیدواریم سفر دکتر روحانی به استان کرمان مایه خیر، برکت و منشاء خیر و اثر برای مردم این خطه از کشور باشد و موجبات وحدت و یکپارچگی را فراهم کند.

وی در ادامه به مشکل خشکسالی و کمبود آب در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مشکل خشکسالی و کمبود آب صرفا مختص استان کرمان نیست و و ما در استان هایی که در گذشته به عنوان مرکز تولید آب در کشور معروف بودند، امروز شاهد کمبود آب و یا حتی خشکسالی نیز هستیم.

شریعتمداری با بیان اینکه مشکل آب استان کرمان بیش از سایر استان های کشور است تصریح کرد: آب، اولین و اساسی ترین مشکل استان کرمان است که خود باعث بروز معضلات اجتماعی، اقتصادی و بیکاری برای این استان شده است و در نظرسنجی که از مردم و 95 نفر از نخبگان کرمانی کشور داشتیم، مشکل آب را به عنوان اساسی ترین مشکل این خطه از کشور معرفی کردند.

وی افزود: کرمان علی رغم مشکلات آبی خود، از استان های پیشتاز کشور در حوزه صرفهجویی در مصرف آب و همچنین استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی است و طرح همیاران آب این استان می تواند الگویی برای سراسر کشور باشد.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به پیشتازی استان کرمان در مسائل زیست محیطی و توجه به آن نیز گفت: توسعه کشتهای گلخانهای یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی است که در همین راستا و در سفر رییس جمهور به استان کرمان، 650 میلیون دلار منابع از صندوق توسعه ملی برای کشت های گلخانه ای برای استان کرمان در نظر گرفته خواهد شد.

شریعتمداری به هدیه رییس جمهور برای مردم دیار کرمان نیز اشاره کرد و گفت: رییس جمهور در مصلی بزرگ امام علی (ع) هدیه خود را به مردم استان کرمان در حوزه آب اعلام خواهند کرد و همچنین از سوی رییس جمهور و از بودجه عمومی، رقم قابل ملاحظه ای برای تامین منابع حوزه آب استان کرمان، اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: با تلاشهای استاندار کرمان طرحهای عملیاتی و پای کار قابل ملاحظهای برای حل مشکل آب استان کرمان اجرایی و یا عملیاتی شده که در این طرحها در کوتاه مدت و بلند مدت، مشکل آب استان کرمان را حل خواهد کرد و به جرات می توان اذعان کرد که استاندار کرمان به خوبی موضوع کم آبی استان کرمان را نشانه گرفته و دولت نیز حمایتهای لازم را از این طرحها خواهد کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور در ادامه به عملی شدن اقتصاد مقاومتی و تفویض اختیارات به استاندار کرمان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگیهای سفر رییس جمهور به استانهای کشور، توجه به تواناییها و منابع خارج از بودجه عمومی است که خوشبختانه استان کرمان در حوزه استفاده و بکارگیری بخش خصوصی نیز از استانهای پیشروی کشور است و دولت نیز به دنبال آن است که بتواند اختیارات کافی را به استاندار کرمان تفویض کند و کلیات این موضوع نیز به تایید رییس جمهوری رسیده است.

شریعتمداری در پایان خاطر نشان کرد: نیازهای استان کرمان با طبع مردم این خطه همخوانی دارد و استاندار کرمان نیز خدمات بسیاری را برای مردم این سرزمین انجام و یا در دست اقدام دارد به طوری که از سوی استاندار کرمان 22 هزار میلیارد تومان پروژه پیشنهاد شد که ما نیز در حد توان خود این اطمینان را خواهیم داد که بتوانیم بخش عظیمی از این مبلغ را عملیاتی و حمایت کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار