سیاوش طهمورث؛

تیراژ فعلی کتاب تاسف بار است

سیاوش طهمورث گفت: ۵۰۰ نسخه تیراژ برای یک کشور ۸۰ میلیونی واقعا تاسف‌بار است
کد خبر: ۸۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ - 10May 2016

تیراژ فعلی کتاب تاسف بار است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سیاوش طهورث در پنجمین روز از کتابخوانی هنرمندان بخشهایی از کتاب «سایه و ریگ» را خواند و از حاضران درخواست کرد برای ۱۰ دقیقه هم که شده، کتاب بخوانند.

سیاوش طهمورث بازیگر سینما و تئاتر، پیش از شروع به کتابخوانی گفت: نمایشگاه کتاب باید با نمایشگاههای دیگر متفاوت باشد. در اینجا باید بهانههای آشنایی بیشتر با کتاب و کتابخوانی فراهم شود. من هم امروز آمدم تا یک داستان کوتاه بخوانیم و بدانیم که کتاب چه معنی و محتوایی دارد.

وی افزود: نویسندگان تاریخ هزار ساله را در کتابی مینویسند که شما میتوانید آن را در عرض یک هفته بخوانید و هویت خود را دریابید. کتاب خواندن امری ضروری و لازم است. اگر فردوسی و کتاب او نبود، ما اکنون عربی صحبت میکردیم. فردوسی بوده که زبان فارسی را با یک کتاب زنده نگه داشته است. این ما هستیم که باید برای حفظ تجارب تاریخی کتاب بخوانیم. این کتابخوانی میتواند حتی ۱۰ دقیقه در روز باشد.

بازیگر سریال «زیر تیغ» با ابراز تاسف نسبت به تیراژ پایین کتاب در ایران گفت: ۵۰۰ نسخه تیراژ برای یک کشور ۸۰ میلیونی واقعا تاسفبار است. منِ کوچک از شما خواهش میکنم کتاب بخوانید.

طهمورث در اشاره به کتابی که برای امروز در نظر گرفته تا بخواند، بیان کرد: برای کتابخوانی در اینجا کتابهای بسیاری را از پیش چشمم گذراندم. اول فکر کردم کتابی از گارسیا مارکز نویسنده بزرگ بخوانم اما بعد به ذهنم رسید که داستانی از نویسندهای ایرانی بخوانم. بنابراین کتاب «سایه و ریگ» از حسین فردوس را برگزیدم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه خیلیها به نمایشگاه کتاب میآیند اما برای عده زیادی جنبه سرگرمی دارد. باید دید این موضوع آمدن به نمایشگاه چقدر با خرید و خواندن کتاب ارتباط دارد و چه تاثیری برجای میگذارد. باید کاری کرد که این آمدنها تاثیری مداوم داشته باشد.

هفتمین فرهنگسرای کتاب همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در ضلع شرقی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب شماره ۱۱۲ با برپایی غرفههای فرهنگی هنری متنوع از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای شهروندان است.

نظر شما
پربیننده ها