حمایت مالی عربستان از ستاد انتخاباتی نتانیاهو

عربستان، فرانس 24 را وادار کرد، خبر حمایت مالی ملک سلمان از ستاد انتخاباتی نتانیاهو را حذف کند.
کد خبر: ۸۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ - 11May 2016

حمایت مالی عربستان از ستاد انتخاباتی نتانیاهو

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،به نقل از بخش فارسی پایگاه اینترنتی تلویزیون العالم، شبکه فرانسوی فرانس 24 در خبری تحت عنوان «ملک سلمان، حامی مالیِ ستاد تبلیغاتی نتانیاهو در انتخابات سال گذشته» فاش کرد: اسنادِ درز یافته پاناما ثابت می کند که ملک سلمان، شاه عربستان سعودی در انتخابات سالِ گذشته اسرائیل از ستاد انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمایت مالی کرده است.

منبع این خبر، اسحاق هرتسوگ، نماینده کنست رژیم صهیونیستی و رئیس حزب کار این رژیم است.

شبکه فرانس 24، این خبر را که از وبگاه مغربیِ «لکم» به نقل از وبگاه آمریکایی «ویترانز تودی» نقل کرده بود، ناچار به حذف آن شد.


بر پایه این گزارش، ملک سلمان، برای حمایت از ستاد تبلیغاتی نتانیاهو، به واسطه یک میانجی سوری – اسپانیایی به نام  محمد ایاد الکیالی در حساب شرکت جزایر «ویرگن»، 8 میلیون دلار سپرده گذاری کرد. این شرکت، متعلق به تدی ساگنی، میلیاردرِ تندروی صهیونیست است که مبالغ دریافت شده از ملک سلمان را در اختیار ستاد تبلیغاتی نتانیاهو گذاشت.


محمد ایاد کیالی، بازرگانی سوری و تبعه اسپانیا است. وی علاوه بر رابطه نزدیک با پادشاه عربستان، از دوستانِ نزدیکِ سعود بن نایف، امیرِ منطقه شرقیه در عربستان است که برادر ارشد محمد بن نایف ولیعهد عربستان است.


این خبر، پس از انتشار از سوی کاربران پایگاه های ارتباط اجتماعی دست به دست شد، اما ناگهان با حذف آن از وبگاه شبکه فرانس 24 همگان شگفت زده شدند. این شبکه، علاوه بر خبر، ویدیوی آن را نیز حذف کرد، اما نسخه ای از این خبر، بر روی موتور جست و جوی گوگل باقی ماند و ویدیوی حذف شده نیز در یکی از کانال های یوتیوب، پیدا شد.


ناظران بر این باورند که روابط اقتصادی گسترده عربستان سعودی و فرانسه، علتِ حذف این خبر از وبگاه شبکه فرانس 24 بوده است.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها