80 درصد معتادان توانایی ترک با دوام را ندارند/ آغاز سن اعتیاد در کشور از 15 سالگی

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تنها 20 درصد از بهبود یافتگان مواد مخدر توانایی کنترل بروز دوباره اعتیاد را دارند و 80 درصد به دلایل مختلف به سمت اعتیاد کشیده می شوند.
کد خبر: ۸۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ - 14May 2016

80 درصد معتادان توانایی ترک با دوام را ندارند/ آغاز سن اعتیاد در کشور از 15 سالگی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، علیرضا جزینی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید 25 درصد کاهش بروز اعتیاد داشته باشیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، بحث پیشگیری در برنامه ششم را یکی از مسائل مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: در این شرایط ایجاب می کند تا تمام سازمانهای که عضو ستاد هستند و یا مشارکت دارند در این زمینه به صورتی فعال اقدام کنند.

جزینی در بحث پیشگیری، محیط های آموزشی را مهم عنوان کرد گفت: اولین گام فعال کردن حوزه پیشگیری در آموزش و پرورش و سپس دانشگاه ها است که در این مورد تفاهم نامه هایی مبتنی بر این فرایند به امضا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه پوشش تمام مراکز آموزشی کار دشواری است، افزود: تلاش شده در ابتدا حوزه آموزش و پرورش دوره دوم متوسطه و در حوزه ابتدایی نیز اول تا سوم در برنامه پیشگیری قرار دهیم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، آموزش چهره به چهره به دانش آموزان، والدین ، مربیان و مدیران آموزش و پرورش را در سال گذشته اقدامی اثربخش در این راستا دانست.

وی مصرف شیشه را یکی از آسیب های جدی در حوزه مصرف مواد مخدر برشمرد و افزود: با توجه به هشدارهای بسیار، متاسفانه باورهای غلط برخی افراد برای استفاده از ریتالین، ترامادول و قرص های لاغری که در برخی از آرایشگاه های زنانه توزیع می شود سبب بروز این آسیب در جامعه شده است.

جزینی درصد مبتلایان خانم به اعتیاد را 10 درصد عنوان کرد و گفت: مصرف تریاک در رتبه نخست و شیشه در مرحله دوم قرار دارد.

جزینی سن اعتیاد در کشور را 15 تا 65 سال عنوان کرد و افزود: سه درصد جامعه مبتلا به اعتیاد هستند و در مجموع 790 هزار نفر تحت درمان هستند که 90 درصد آنان در کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد انجام می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار