سرپرست کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه مطرح کرد

برگزاری ششمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از برگزاری ششمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ - 16May 2016

برگزاری ششمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در کرمانشاه

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، معصومه حسنیخونسار از برگزاری ششمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه خبر داد.

وی «جشنواره کتابخوانی رضوی» را از سری برنامههای موضوعی چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) دانست و افزود: این جشنواره همه ساله به مناسبت سالگرد میلاد آن امام همام و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در گستره ملی و بینالمللی برگزار میشود، لذا امسال بنا به پیشنهاد دبیرخانه جشنواره و موافقت نهاد کتابخانههای عمومی کشور، ششمین دوره آن بهعنوان یکی از برنامههای سال «خواندن» برگزار میشود.

سرپرست ادارهکل کتابخانههای عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل ستاد جشنواره در استان و برنامهریزی لازم برای برگزاری مناسب آن، اظهار کرد: پوسترهای جشنواره به کتابخانههای عمومی استان ارسال شده و به تناسب درجه کتابخانه در اختیار همکاران قرار گرفته است تا اطلاعرسانی انجام شود.

حسنیخونسار هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج سیره و فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانوادهها با سبک زندگی رضوی دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای موجود در کتابخانههای عمومی استان تلاش میکنیم در راستای ترویج فرهنگ رضوی گام برداریم.

سرپرست ادارهکل کتابخانههای عمومی استان کرمانشاه به منابع این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره برخلاف سالهای قبل که تنها یک کتاب معرفی میشد، سه عنوان کتاب متناسب با گروههای مختلف سنی عرضه شده است.

وی عناوین کتابهای مذکور را «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاهآبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ «امام علی بنموسیالرضا(ع)» تألیف و انتشار بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی (ویژه جوانان و بزرگسالان) عنوان کرد.

این مسئول بخش متمایز دیگر این دوره از جشنواره را امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی دانست و افزود: علاقهمندان به شرکت در این جشنواره ضمن اینکه میتوانند بهصورت انفرادی و متناسب با شرایط سنی در جشنواره شرکت کنند، این امکان را دارند تا بهصورت خانوادگی منابع را تهیه کرده و با ارسال پاسخها در قالب پاسخنامههای خانوادگی، در مسابقه شرکت کنند.

حسنیخونسار درباره تهیه منابع مسابقه گفت: علاقهمندان به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی میتوانند با حضور در نزدیکترین کتابخانه عمومی کتابها و سؤالات این مسابقه را با حدود 65 درصد تخفیف تهیه و یا فایل pdf آنها را از طریق سایت ادارهکل کتابخانههای عمومی استان کرمانشاه به نشانی اینترنتی kermanshahpl.ir دانلود کنند.

سرپرست ادارهکل کتابخانههای عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه علاقهمندان میتوانند تا تاریخ 20 تیر ماه سالجاری پاسخنامه را به نزدیکترین کتابخانه عمومی تحویل بدهند یا به نشانی الکترونیکیrazavi@iranpl.ir ارسال کنند، اضافه کرد: آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان، همزمان با دهه کرامت برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها