«رساله مصور جانبازان» منتشر شد

«رساله مصور جانبازان» مطابق با فتاوای هفت نفر از مراجع تقلید توسط نشر شاهد منتشر شد.
کد خبر: ۸۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ - 16May 2016

«رساله مصور جانبازان» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «رساله مصور جانبازان» مطابق با فتاوای هفت نفر از مراجع تقلید توسط نشر شاهد منتشر شد. این رساله مطابق با فتاوای هفت نفر از مراجع تقلید؛ آیات عظام؛ امام خمینی(ره)،  آیت الله خامنه ای، آیتالله مکارم شیرازی، آیتالله جعفر سبحانی، آیتالله سیستانی، آیتالله بهجت، آیتالله صافی گلپایگانی به عنوان تحولی نو در بیان احکام دینی در قطع وزیری در چهارصد و سی وشش صفحه به همت انتشارات شاهد منتشر شد.

رساله مصور جانبازان گامی مهم در راستای پاسخ گویی فقهی به مسائل و احکام خاص جانبازان است و این از خصوصیات فقه پویای شیعه است که در هر زمان بنا به مقتضیات قابلیت ارائه احکامی مناسب و درخور را دارد، مسائل جانبازان یک نمونه از هزاران نمونهای است که این میراث ماندگار قابلیت ارائه احکام اختصاص به آن را دارد. این مجموعه بر اساس نظرات فقهی هفت نفر از آیات عظام و مراجع گرانقدر گردآوری شده و از این نظر یک نمونه بی بدیل و ماندگار به شمار میآید.

این رساله موضوعی به عنوان نخستین و جامعترین کتاب در مسائل جانبازان است. کتاب رساله مصور جانبازان از احکام تکلیف و تقلید جانبازان آغاز شده و در ادامه احکام طهارت، وضو، غسل، تیمم، نماز، روزه، پزشکی و برخی از مسائل مورد نیاز جانبازان تبیین میشود و پس از تدوین رساله مصور جانبازان این کتاب را خدمت فضلا و مراکز متعددی به ویژه دفاتر مراجع محترم ارسال کرده و نظرات و پیشنهادات آنها دریافت شده و در نهایت مورد تقدیر و تشویق مراجع و فضلای حوزه علمیه قم قرار گرفته است.

کار مطالعاتی این اثر پس از نزدیک به یک دهه با تلاش ویژه دفتر پژوهشهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری موسسه فرهنگی اطلس شیعه و انجام کار مطالعاتی و اجرایی با همکاری جمعی از فضلای حوزههای علمیه به سرانجام مطلوبی رسیده و اینک توسط نشر شاهد به علاقمندان و بویژه جانبازان عزیز و سرافزار کشور عرضه میشود. علاقمندان برای تهیه این کتاب میتوانند با اداره تالیف و نشر شاهد به نشانی: تهران، خیابان طالقانی، خیابان ملک الشعرای بهار شمال، پلاک 5 طبقه سوم و با شماره تماس: 88308348 و 88308089 تماس حاصل کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار