منابع مالی و نحوه هزینه‌کرد آن در مدارس غیردولتی تعیین شد

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و غیردولتی منابع مالی و نحوه هزینه‌کرد آن در مدارس غیردولتی را تعیین کردند.
کد خبر: ۸۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ - 17May 2016

منابع مالی و نحوه هزینه‌کرد آن در مدارس غیردولتی تعیین شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ با تصویب نمایندگان منابع مالی مدارس غیردولتی به شرح زیر است:

الف- شهریه دریافتی از اولیای دانش آموزان

ب- کمکهای دریافتی از اشخاص خیّر، مؤسسات خیریه و نهادها و سازمانهای غیردولتی

پ- کمکهای دریافتی از وزارت آموزش و پرورش

ت- کمکهای دریافتی از سازمانها و نهادهای غیردولتی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش

الگوی تعیین شهریه مدارس و الگوی تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیتهای فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و شرایط منطقه ای و نرخ تورم رسمی کشور که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام میشود، توسط شورای سیاستگذاری، برنامهریزی و نظارت مرکزی تهیه میگردد. این الگو پس از تأیید وزیر آموزش و پرورش قابل اجراء است.

هر یک از مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی موظفند با توجه به الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز یادشده اعلامی یا ابلاغی آموزش و پرورش، میزان شهریه سالانه را برای بررسی و تصویب به شورای تعیین شهریه مرکب از افراد زیر در آموزش و پرورش شهرستان، منطقه یا ناحیه پیشنهاد نمایند تا به تأیید شورای نظارت استان برسد:

الف- مدیر یا رئیس آموزش و پرورش (رئیس شورا)

ب- کارشناس مسؤول مدارس و مراکز غیردولتی (دبیر شورا)

پ- معاون یا معاونان دوره تحصیلی مربوط

ت- مسؤول انجمن اولیاء و مربیان

ث- منتخب شورای مؤسسان مدارس غیردولتی

ج- منتخب شورای مؤسسان مراکز غیردولتی

تبصره- مؤسس میتواند اعتراض خود را نسبت به نرخ شهریه تعیینشده ظرف مدت بیستروز از ابلاغ آن، برای بررسی مجدد به کمیته تخصصی شورای سیاستگذاری، برنامهریزی و نظارت مرکزی تقدیم نماید. تصمیم کمیته لازم است به تأیید رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی برسد.

وجوه مربوط به شهریه مدرسه و مرکز غیردولتی با تشخیص مؤسسان یا نماینده حقوقی ایشان مطابق دستورالعملهای وزارت آموزش و پرورش هزینه میشود. سایر وجوه دریافتی مدارس و مراکز موضوع بندهای (ب) و (پ) ماده (14) این قانون زیر نظر شورایی مرکب از نماینده مؤسسان، مدیر، دو تن از نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان و نماینده معلمان مدرسه هزینه میگردد.

کلیه درآمدها و هزینه های مدارس و مراکز غیردولتی در دفاتر رسمی ثبت میشود و مورد بازرسی آموزش و پرورش قرار میگیرد. تراز مالی این مدارس و مراکز همهساله توسط مدیر مدرسه یا مرکز تنظیم و پس از تصویب مؤسسان جهت رسیدگی و تأیید نهائی به اداره آموزش و پرورش و اداره امور اقتصادی و دارایی ارائه میگردد.

تبصره- مشاهده و اثبات دفاتری به غیر از دفاتر رسمی، تخلف محسوب شده و شهریه دریافتی اضافه بر قانون به اولیاء مسترد میگردد و در صورت تکرار برابر همین قانون برخورد میشود .

مدارس و مراکز غیردولتی در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیتهای مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار