رییس‌ جمهوری در دیدار سفیر جدید اندونزی در تهران:

تهران و جاکارتا برای رفع مشکلات جهان اسلام همکاری خود را گسترش دهند

رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید اندونزی در تهران گفت: ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی برای توسعه همه جانبه مناسبات تهران – جاکارتا بویژه در حوزه اقتصادی وجود دارد که باید به بهترین شکل از آنها استفاده کرد.
کد خبر: ۸۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ - 17May 2016

تهران و جاکارتا برای رفع مشکلات جهان اسلام همکاری خود را گسترش دهند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سهشنبه هنگام دریافت استوارنامه «اوکاتاونیو علی مودین» گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه خدمات فنی - مهندسی و سرمایهگذاریهای مشترک در بخشهای مختلف از جمله انرژی و ساخت سد نیروگاه و پالایشگاه روابط و همکاریهای خود را با اندونزی توسعه دهد.

رییس جمهوری تصریح کرد: دو کشور علاوه بر مسایل اقتصادی میتوانند در دیگر بخشهای علمی، فرهنگی، تکنولوژی و فناوری، همکاریهای خود را گسترش دهند.

روحانی تأکید کرد: ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام که معرف اسلام اعتدالی و رحمانی هستند، در شرایط امروز باید در راستای بیان حقیقت اسلام، در مقابل آنچه برخی گروههای افراطی و تروریستی از اسلام ارایه میکنند، تمام مساعی خود را بکار گرفته و برای رفع مشکلات موجود در جهان اسلام همکاری و همبستگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

رییس جمهوری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاریها و روابط با اندونزی نمیبیند.

«وکاتاونیو علی مودین» سفیر جدید اندونزی در کشورمان نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و اندونزی و ضرورت استفاده از فرصتهای همکاری در راستای تحکیم و تعمیق روابط دو کشور، خواستار توسعه همه جانبه مناسبات میان ایران و اندونزی و انتقال تجربیات و خدمات فنی و مهندسی از ایران به اندونزی شد.

سفیر جدید اندونزی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام با توسعه همکاریها و روابط میتوانند به جهان نشان دهند که اسلام دین رحمت برای همه جهانیان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار