در مراسم وداع با شهید مدافع حرم عنوان شد؛

پاسداری از آرمان­ های شهدای مدافع حرم وظیفه ما در قبال عملیات روانی دشمن است

حسین یکتا گفت: روزگاری به افغان­ ها می­ گفتیم اتباع بیگانه، ولی امروز آنها شده ­اند اتباع آشنای با شهادت و ما اتباع بیگانه با شهادت شده ­ایم.
کد خبر: ۸۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ - 21May 2016

پاسداری از آرمان­ های شهدای مدافع حرم وظیفه ما در قبال عملیات روانی دشمن است

به گزارش دفاع پرس از مشهد، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سید مهدی موسوی یکی دیگر از شهدای لشکر فاطمیون که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به دست پرچمداران شیعه انگلیسی شربت شهادت نوشید با حضور جمع کثیری از دانشجویان و خانواده معظم شهدای مدافع حرم در مسجد حضرت مهدی(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مجید فاطمی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به آیه «وَ کَأَیِّنْ مِنْ نَبِیّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثیرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فی سَبیلِ اللّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَکانُوا وَ اللّهُ یُحِبُّ الصّابِرینَ»اظهار داشت: در این آیه خداوند شهدا را معرفی می­ کند. معادل قرآنی این رزمندگان مدافع حرم«رِبِّیُّونَ»است. این مجاهدین فی­ سبیل­ الله در ارتباطشان با خداوند چنان محکم و ثابت قدم هستند که هیچ طوفانی آنها را تکان نمی دهد.

ویژگی «رِبِّیُّونَ»

وی افزود: در این آیه مبارکه به سه ویژگی«رِبِّیُّونَ»اشاره شده است که ما نیز باید این سه ویژگی را سرلوحه کارهای خود قرار بدهیم. در این آیه آمده است که«رِبِّیُّونَ»کسانی هستند که وقتی در راه خدا، مصیبت و بلایی به آنها وارد می ­شود اول اینکه سست نمی­ شوند، دوم اینکه ضعف نشان نمی ­دهند و سوم اینکه تسلیم جبهه دشمن نمی­ شوند. امروز این سه خصوصیت دوای درد جامعه ما است.

هدف دشمن از نفوذ

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: در سیاست نفوذ، دشمن سعی دارد جامعه اسلامی را سست کند تا به دنبال آن، ضعف پایه­ های آن را متزلزل کند و در نهایت باعث تسلیم شدن جامعه در برابر خواسته ­های ظالمانه استکبار شود.

فاطمی تصریح کرد: امروز در تقابل حق و باطل تمام جبهه کفر تمام توان خود را متمرکز کرده است تا بتواند که توحید و رسم توحید را از جوامع بشری از بین ببرد و به اضمحلال بکشد. تنها راه مبارزه و مقابله با این جریان همین است که سست نشویم و از خود ضعف نشان نداده و تسلیم دشمن نشویم.

مبارزه با استکبار به قدمت تاریخ بشریت است

وی در بخش دیگری از سخنانش با بازخوانی مقطعی از تاریخ صدر اسلام گفت: تاریخ نشان می­ دهد که ائمه معصومین سلام الله علیها در طول حیات مبارکشان با این جریان در مبارزه بوده ­اند و این مبارزه به قدمت تاریخ بشریت است. البته تلاش امروز دشمن بیشتر از قبل است و استکبار با بهره­ گیری از تمام ابزار و امکانات به میدان آمده است که امت اسلام را گرفتار کند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: امروز در جبهه مقاومت در سوریه، عراق و یمن استکبار جهانی زمین­ گیر و از این شکست مستأصل شده است. استکبار به این نتیجه رسیده است که به نوعی از تهاجم نظامی راه به جایی نمی­ برد و به تهاجم سیاسی و فرهنگی و عملیات روانی روی آورده است، که لازمه مقابله با تهاجم دشمن نیز شناخت توطئه است.

شهدا به موقع وظیفه خود را تشخیص دادند

فاطمی ابراز داشت: دشمن به دنبال این است که انقلاب اسلامی را در مقابل اسلام انقلابی قرار دهد، که این نشان از افراطی­ گری آنها ست. اگر می ­بینید اهداف این شهدا را در تریبون­هایشان تحریف می­ کنند به این مسئله برمی­ گردد که آنها می­ خواهند انقلاب اسلامی را به خوردن و خوابیدن محدود کنند در صورتی که این شهدا خوب تشخیص دادند و وظیفه خود را در هنگام خطر دانستند به موقع وارد عمل شدند.

وی در خاتمه افزود: عده ای در داخل هدفشان این است که جبهه مقاومت را تضعیف کنند و به نوعی همسو با دشمن و استکبار حرکت کنند. ما در مقابل این هجمه باید آرمان ­های این مجاهدین را زنده ­نگهداریم و نگذاریم نگرش غلطی را که دشمن به دنبال القاء آن به جامعه است بر روی مردم تأثیر بگذارد.

حضور در جلسه شهید دعوت است

در ادامه این مراسم حسین یکتا از پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس در اهمیت جهادی که رزمندگان لشکر فاطمیون کردند اظهار داشت: روزگاری به افغان­ ها می­ گفتیم اتباع بیگانه، ولی امروز آنها شده ­اند اتباع آشنای با شهادت و ما اتباع بیگانه با شهادت شده ­ایم.

وی افزود: حضور در جلسه شهید نه قسمت است و نه رزق است بلکه دعوت است. شما که در این مجلس برای تکریم یک شهید مدافع حرم شرکت کرده­ اید حضرت زینب(س) شما را می­بیند.

یکتا گفت: ناموس ما امروز در خطر جنگ نرم است. ما در شهر ضامن آهو از دست شیطان به این شهید پناه آورده ­ایم تا او که مقرب درگاه خداوند است به ما کمک کند تا از زمین بلند شویم.

شهید نظر کرده است

پیشکسوت دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهید نظر کرده است و چون نظر کرده است اثرگذار است و همین دلیل می ­شود که شما را به سمت خود جذب ­کند. شما در کنار این شهید نگاه حضرت حجت(عج) و حضرت رضا(ع) را بخواهید که به هر کس نگاه کنند کار تمام است.

یکتا تصریح کرد: امروز در عین صلابت و اقتدار مسلمانان، ولی در عصر غربت قبل از ظهور قرار داریم و دنیا به هم ریخته است.

وی در پایان یادآور شد: شهدا تقوا پیشه کردند و خداوند نیز پر پروازشان را باز کرد. شما هم در کنار این شهید با امام حسین(ع) خلوت کنید و از ایشان به برکت این شهید سعید حیات و ممات نورانی بخواهید. برای شهادت خود نیز دعا کنید حیف است که روز محشر حضرت اباعبدالحسین(ع) خونین وارد شوند و ما با مرگ طبیعی از دنیا رفته باشیم.

حسن ختام این محفل معنوی ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین(ع) و عقیله بنی­ هاشم حضرت زینب(س) بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار