رئیس جمهور:

مردم سالاری دینی در مجلس خبرگان به معنای واقعی تبلور پیدا می‌کند

رئیس جمهور، تصریح کرد: مجلس خبرگان، مجلسی است که به مردم، برای شرایط سختی که پیش روی تاریخ ملت ما قرار می‌گیرد، اطمینان می‌دهد.
کد خبر: ۸۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ - 24May 2016

مردم سالاری دینی در مجلس خبرگان به معنای واقعی تبلور پیدا می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی در گفتوگویی افزود: وظیفه مجلس خبرگان آن است که در روز مبادا، رهبر را در شرایطی که در قانون اساسی آمده است انتخاب و به مردم معرفی کند.

رئیس جمهور گفت: یک بار مجلس خبرگان در آزمونش بسیار موفق بوده است و آن در 14 خرداد بعد از رحلت حضرت امام (ره) بود که توانست هم با سرعت و هم با دقت رهبر شایستهای را انتخاب کند به گونهای که در 14 خرداد وقتی انتخابات تمام شد دنیا از سرعت عمل مجلس خبرگان دچار شگفتی شد.

وی افزود: امیدواریم سالیان دراز عمر بابرکت رهبر معظم انقلاب پایدار بماند و مجلس خبرگان نیازی نداشته باشد در این زمینه تصمیم بگیرد اما بسیار مهم است که فقهایی تصمیم گیر هستند که منتخب مردم هستند.

رئیس جمهور گفت: درمجلس خبرگان در واقع مردم سالاری دینی به معنای واقعی کلمه تبلور پیدا می کند اولاً همه نمایندگان منتخب مردم هستند ثانیاً همه آنها فقهای شایستهای هستند، فقهای شورای نگهبان آنان را تأیید کردهاند.

روحانی در پایان گفتوگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار امیدواری کرد: مجلس خبرگان پنجم در ادای وظایفش و در کمیسیونهایی که پیش رو دارد در فعال کردن کمیسیونها فعال تر باشد و مردم هم با استقرار مجلس پنجم خبرگان از آینده خود مطمئن باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار