انصارالله:

هیئت ریاض در مذاکرات صلح یمن جدی نیست

رئیس هیئت انصارالله در مذاکرات صلح یمن در کویت ضمن اعلام اینکه هیئت ریاض در نشست کنونی جدی نیست، گفت: انصارالله هیچ پیش‌شرطی برای مذاکره نمی‌پذیرد و جامعه بین‌الملل نیز از این جنبش تضمین نخواسته است.
کد خبر: ۸۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ - 24May 2016

هیئت ریاض در مذاکرات صلح یمن جدی نیست

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت این جنبش در مذاکرات کویت در گفتوگویی با شبکه لبنانی «المیادین» اعلام کرد هیئت ریاض در مذاکرات کنونی در کویت جدیتی ندارد، به قدرت چسپیده است و نمیخواهد درباره موضوعات سیاسی و امنیتی بحث کند.

عبدالسلام تاکید کرد: مشکل دیگر طرف مقابل این است که مذاکره را نمیخواهد و دیدگاهی برای گفتوگو ندارد.

وی سپس خواستار توافقی فراگیر در یمن شد که درباره تمامی (طرفهای) قدرت در یمن بر اساس طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس بحث کند و افزود: خواهان آن هستیم که کمیتهای امنیتی تحت اشراف دولتی جدید باشد و اگر افسران کویتی و اماراتی در این کمیته باشند مشکلی نیست زیرا هدف از آن رفع خطر داعش است.

عبدالسلام در ادامه اعلام کرد در گفتوگوهای کویت با هیئت وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیسجمهور مستعفی یمن بر تشکیل یک کمیته محلی و بینالمللی ناظر و حامی بازسازی توافق شد؛ وی افزود: جامعه بینالمللی از ما تضمین نخواسته و ما هیچ پیششرطی را نمیپذیریم.

این عضو انصارالله در خصوص دیدار هیئت وابسته به این جنبش با سفیر عربستان در کویت نیز گفت: با او نیز همانگونه که با همه دیدار میکردیم، دیدار کردیم و دلیل این کار ما نقش مهمی است که عربستان در بحران (یمن) دارد ؛ اگر عربستان به حملات خود ادامه دهد همان دشمن حقیقی است.

مذاکرات صلح یمن دوشنبه (دیروز) پس از یک توقف شش روزه از سر گرفته شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار