در گفت‌و‌گوی دفاع پرس با فرزند شهید مدافع حرم "حسین بادپا" مطرح شد؛

روایت دوستی صمیمانه پدر و شهیدصدرزاده/ بی‌احترامی به افغانستانی‌ها غم‌انگیز است

"پدرم درباره فاطمیون می‌گفت این‌ها فوق العاده مظلوم هستند. سردار سلیمانی نیز گفت که اگر فاطمیون نبودند، سوریه هم نبود. فاطمیون غیرتی می‌جنگند و شجاعت دارند. بعضا بی‌احترامی‌هایی به این خانواده‌ها می‌شود که دل انسان را می‌رنجاند. تهمت‌هایی هم که به اینان نسبت داده می‌شود غم‌انگیزتر است."
کد خبر: ۸۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ - 31May 2016

روایت دوستی صمیمانه پدر و شهیدصدرزاده/ بی‌احترامی به افغانستانی‌ها غم‌انگیز است

"محمد بادپا" فرزند سردار شهید مدافع حرم "حسین بادپا" که پدرش سال گذشته در عملیات بصرالحریر به شهادت رسید و پیکرش هنوز به آغوش خانواده بازنگشته است، در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس گفت: امید داریم که روزی پیکر پدر بزرگوارمان به وطن بازگردد و چشم انتظاری ما پایان یابد. از آنجایی که منطقه هنوز در دست دشمن است، اطلاعات دقیقی در خصوص پیکر این شهید به دست نیامده است.

وی در خصوص انجام فعالیتهای فرهنگی و برگزاری یادوارههای شهدای مدافع حرم در استان کرمان تصریح کرد: کرمان در راه دفاع از حرم شهدای بسیاری تقدیم کرده است که افغانستانیهای مدافع حرم هم جزو اینها هستند. متاسفانه تاکنون در استان مجمعی برای گرامیداشت شهدای مدافع حرم کرمان شکل نگرفته است؛ گرچه در دانشگاهها و مساجد یادوارهها و مراسمهای گرامیداشتی برگزار میشود.


شهید حسین بادپا و شهید مصطفی صدرزاده

بادپا در خصوص آشنایی خود با شهید مصطفی صدرزاده بیان داشت: آشنایی بنده با این شهید بزرگوار به واسطه آشنایی پدرم با ایشان بود. اولین بار ایشان را در مراسم ایام فاطمیه که هر ساله در منزل سردار قاسم سلیمانی در کرمان برگزار میشود، دیدم. دیدار بعدی ما در کرمان مربوط به زمانی است که پدرم در سوریه به شهادت رسید و مراسم گرامیداشتی برای وی در کرمان برگزار شد. در آن مراسم سردار قاسم سلیمانی سخنرانی کرد.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی در این مراسم بیان داشتند "اگر کسی را دیدیم که رفتارش مانند شهداست بدانیم که او شهید میشود." به نظر من اخلاص ویژگی مشترک همه شهداست؛ که ما این ویژگی را به خوبی درک نکردیم و شهدا، شهدا را خوب شناختند. و ما زمانی متوجه آن میشویم که دیگر از دستشان دادهایم.


شهید صدرزاده در کنار فرزندان شهیدان مدافع حرم بادپا و جمالی؛ این عکس مربوط به مراسم گرامیداشت شهید بادپا در کرمان است

بادپا اضافه کرد: شهید صدرزاده(سید ابراهیم) میگفت: "من با آدمهای زیادی کار کردهام. دلیل اینکه به شهید بادپا علاقهمند شدم بی ادعایی او بود." این دو شهید بسیار همدیگر را دوست میداشتند. من نیز سید ابراهیم را خیلی دوست میداشتم. وقتی خبر شهادت او را به ما دادند، غممان تازه شد و من قدر لحظههای دوستی با او را ندانستم.

وی در رابطه با شهدای مدافع حرم افغانستانی بیان داشت: شهدای مدافع حرم به خصوص شهدای مدافع حرم افغانستانی بسیار مظلومند و برخی در مظلومیت و سکوت نیز تشییع میشوند. اگر مسئولان هر هفته به خانوادههای شهدا سر بزنند، کارشان برکت پیدا میکند. مسئولان و ما مردم باید حتما به خانوادههای شهدای فاطمیون سر بزنیم. بعضا بیاحترامیهایی به این خانوادهها میشود که دل انسان را میرنجاند. تهمتهایی هم که به اینان نسبت داده میشود، غمانگیزتر است.


از راست: شهید مصطفی صدرزاده، سردار قاسم سلیمانی، شهید نادر حمید و شهید مهدی صابری. شهید صدرزاده درباره این عکس بیان داشته است: یک روز حاج قاسم به مقر آمده بود. مهدی صابری خواب بود. او را بیدار کردم که اگر دوست داری با حاجی عکس یادگاری بگیری بیا؛ موهای نامرتب او در این عکس هم به همین دلیل است.

بادپا تصریح کرد: پدرم درباره فاطمیون میگفت اینها فوق العاده مظلوم هستند. سردار سلیمانی نیز گفت که اگر فاطمیون نبود، سوریه هم نبود. ویژگی رزمندگان فاطمیون غیرتی جنگیدن و شجاعت است. فلسفهی حضور رزمندگان ایرانی مدافع حرم در سوریه این است که از حرم دفاع کنیم و نگذاریم دشمن به مرزهای کشورمان برسد؛ اما افغانستانیها تنها برای اعتقادشان میجنگند و جان میدهند. پدرم افتخار میکرد که در کنار فاطمیون است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار