ظریف:

طرح چهار ماده‌ای ایران برای حل بحران سوریه راه‌گشاست

وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای نروژی خود گفت: حل بحران سوریه یک بعد نظامی خواهد داشت ولی حل آن از راه نظامی نخواهد بود بلکه از طریق سیاسی خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ - 13June 2016

طرح چهار ماده‌ای ایران برای حل بحران سوریه راه‌گشاست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادمه دیدارش با مقامات نروژی با اولمیک تومسن، رییس پارلمان این در کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در دومین دیدار رسمی خود در اوسلو با رئیس پارلمان نروژ درباره همکاریهای دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی و مسائل منطقهای تاکید کرد و با اشاره به زمینههای مختلف گسترش روابط دوجانبه در مرحله پسابرجام و استقبال از گسترش همکاریهای پارلمانی گفت: همکاریهای اقتصادی دو کشور از حوزه شیلات تا انرژی میتواند افزایش یابد.

رئیس پارلمان نروژ نیز با استقبال از گسترش روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد، همکاریهای پارلمانی دو کشور افزایش یابد. دو طرف در این ملاقات در خصوص بحران سوریه و راهحل سیاسی و اقدامات لازم برای پایان آن رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از دیدار با همتای نروژی خود در پاسخ به سوالی در رابطه با دورنمای همکاریهای اقتصادی با طرف نروژی گفت: نروژ امکانات و پیشرفتهای زیادی در زمینه شیلات نفت و گاز دارد که میتوانیم از این دستاوردها بهره ببریم. همینطور میتوانیم در همکاریهای منطقهای با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

وی گفت: حل بحران سوریه یک بعد نظامی خواهد داشت ولی حل آن از راه نظامی نخواهد بود بلکه از طریق سیاسی خواهد بود.

ظریف همچنین طرح چهار مادهای ایران را برای حل بحران سوریه راهگشا دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش نروژ در موضوع هستهای و کمکهای این کشور برای همکاری ایران و قزاقستان در مبادله اورانیوم غنی شده از نقش اسلو در به ثمر رسیدن مذاکرات هستهای تشکر کرد.

همچنین دو طرف در این کنفرانس خبری به تشریح گفتوگوهای دوجانبه خود که در چارچوب روابط دو جانبه و همکاریها در حوزه انرژی بود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها