در گفت‌و‌گوی دفاع پرس با پند مطرح شد؛

شب‌های ماه رمضان؛ با شهدا در بام تهران/ چگونه خادم کهف الشهدا شویم؟

کهف الشهدا در شب‌های ماه مبارک رمضان میزبان مردم است تا لحظات عاشقی و خلوت با خدا را در کنار قبور مطهر شهدا سپری کنند.
کد خبر: ۸۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ - 13June 2016

شب‌های ماه رمضان؛ با شهدا در بام تهران/ چگونه خادم کهف الشهدا شویم؟

"رضا پند" مسئول روابط عمومی کهف الشهدا در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با برنامههایی که در ماه مبارک رمضان در محل این حرم شهدای گمنام برگزار میشود، اظهار داشت: در طول سال برنامههای مختلفی در کهف الشهدا برگزار میشود و به مدت شش سال است که به طور ویژه در ماه مبارک رمضان در این مکان مراسمهایی برگزار میشود.

وی ادامه داد: نماز صبح و مغرب و عشا به جماعت در این مکان برپا میشود و در لحظات افطار هر شب ایستگاه صلواتی با چای و خرما پذیرای روزهداران خواهد بود. مراسم اصلی از ساعت 10:30 شب با جزخوانی قرآن آغاز میشود و سپس برنامه سخنرانی برگزار میشود. در طول ماه مبارک رمضان حجج اسلام ادیب یزدی، سعیدیان و زائری و رجبی دوانی سخنرانی خواهند کرد. پس از سخنرانی نیز حجت الاسلام کرمی نیا مناجات خوانی خواهند کرد.

پند تصریح کرد: در کنار برگزاری این برنامه، غرفههایی نیز برای بازدید زائران کهف الشهدا در نظر گرفته شده است. یکی از این غرفهها، "نمایش آخر" نام دارد. در این غرفه شهدای معاصر معرفی شدهاند؛ این شهدا از مشروطه تاکنون هستند. همچنین غرفهای نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

مسئول روابط عمومی کهف الشهدا در خصوص فعالیتهای خادمان شهدا عنوان داشت: اکنون حدود 35 خادم الشهدا فعالیت دارند و در طول ماه مبارک رمضان ظرفیت حضور 150 خادم را داریم. جذب خادمان محدود به تهران نیست و از تمام شهرستانهای کشور میتوانند ثبت نام کنند و در کهف الشهدا حضور یابند. محل اسکان برای این خادمان نیز در نظر گرفته شده است. ثبت نام برای خادمی در کهف الشهدا از طریق حضوری و یا مراجعه به سایت کهف الشهدا به نشانی kahf.ir است.


نفر سوم از سمت چپ: شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده

وی خاطرنشان کرد: برای تعالی و رشد معنوی این خادمان نیز برنامههای تربیتی در نظر گرفته شده است. مسئولان این خادمان روحانیون هستند که با خادمان گعدههای دوستی برپا میکنند و به ارائه مباحث دینی و تربیتی میپردازند.

پند در پایان بیان کرد: هر شب به طور میانگین حدود هزار نفر در مراسمهای کهف الشهدا شرکت و یا حرم شهدای گمنام را زیارت میکنند. در شبهای جمعه بیشترین میزان حضور زائران را داریم ضمن اینکه ساعات اوج حضور مردم در هر شب نیز بین 10 شب تا 2 بامداد است.

کهف الشهدا واقع در خیابان دانشجو ولنجک تهران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار