علیپور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

صادرات کالاهای ملی در پی رشد روزافزون تولیدات داخلی

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات کالاهای ملی رشد روزافزون تولیدات داخلی را در پی خواهد داشت و این مهم همراه با تنوع صادرات کالاهای ملی، کمک فراوانی به اقتصاد کشور خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ - 13June 2016

صادرات کالاهای ملی در پی رشد روزافزون تولیدات داخلی

محمد علیپور کارشناس اقتصادی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره برنامه مجلس برای مدیریت شغلهای کاذب و غیر مولد ناشی از ورود حجم انبوه از کالاهای وارداتی به کشور گفت: با توجه به حضور وزیر جهاد کشاورزی"حجتی" در مجلس، اکثریت نمایندگان به واردات اقلامی چون برنج، میوه و ....اتنقاد داشتند که البته نمیتوان دروازه کشور را به کلی بست و ارتباط اقتصادی را قطع کرد چرا که در دنیا نیز همه کشورها نیازهای خود را به واسطه همسایگانشان برطرف میکنند.

وی ادامه داد: اینکه برخی از نیازهای خاص توسط سایر کشورهای دنیا تامین شود با اصل داد و ستد اقتصادی در تضاد نیست ولی اینکه دولتی تمام تولیدات داخلیاش را تعطیل کند تا از واردات خارجی و سرمایه گذاری بینالمللی سود ببرد خطای محض است. لذا تنوع در صادرات کالاهای ملی برای کشوری چون ایران یکی از عوامل مؤثر موفقیت در راه اقتصاد مقاومتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری است.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار داشت: صادرات کالاهای ملی رشد روزافزون تولیدات داخلی را در پی خواهد داشت و این مهم همراه با تنوع صادرات کالاهای ملی، کمک فراوانی به اقتصاد کشور خواهد کرد بر همین مبنا دولت تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهد کالاهایی که در داخل امکان تولید دارد؛ سیر وارداتی به خود بگیرد چرا که در اولین قدم باعث یاس تولیدکننده داخلی خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همراهی مردم در راه رسیدن به اقتصاد درون زا را اصلی مهم دانست و بیان کرد: آگاهی دادن به جامعه و مردمیسازی اقتصاد، یکی از راهبردهای کلیدی اقتصاد مقاومتی است و از این پس باید در جهت افزایش اعتماد و اطمینان به مردم فرهنگسازی صورت گیرد و دولت نیز به برخی افراد سودجو در بدنه دولت، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت حواسش باشد که این افراد رخنه میکنند تا برای رسیدن هدفشان روزنهای ایجاد کنند لذا دولت باید به این هدفگذاریها برای خروج ارز توجه ویژه داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار