جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

طرح موضوع کاندیداتوری حاج قاسم سلیمانی تحلیلی نادرست است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: طرح این موضوع که حاج قاسم سلیمانی به دنبال کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری است، فقط تحلیل و برداشت‌های اشتباه و نادرستی است که بعضی‌ها عنوان می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ - 26June 2016

طرح موضوع کاندیداتوری حاج قاسم سلیمانی تحلیلی نادرست است

حجتالاسلام عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره ارسال نامه اخیر سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به مسئولان بحرین مبنی بر عواقب سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: خلفای آل خلیفه بحرین به دنبال انسجام، اقتدار و توانمندی مسلمانان و اسلام نیستند؛ آنها مأموریت دارند تا برای جبهه استکبار کار کنند؛ لذا تعجبی ندارد که آنها بهعنوان نوکران و اجانب جبهه استکبار این کارها را انجام دهند.

وی افزود: کارهایی که خلفای بحرین انجام می دهند به خاطر این است که از انسجام اسلامی، بیداری اسلامی و حرکت جهادی مسلمانان خشمگین هستند؛ لذا به نظر من طبق تحلیلهای خودشان حق دارند دست به چنین کارهایی بزنند؛ چون می بینند هرچه چراغ اسلام روشن بماند و هرچه اسلام عامل بیداری و حرکت بیشتری علیه زورگویان شود، آنها باید عقبنشینی بیشتری انجام دهند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: اما اشتباهشان این است که فکر می کنند با این اقداماتی که علیه علما و بزرگان انجام می دهند، می توانند جلوی این نور الهی که به وسیله اسلام در حال عالمگیر شدن است، را بگیرند.

وی در خصوص علت اینکه خلفای بحرین به دفعات عنوان می کنند که افرادی وابسته به سپاه را دستگیر کردهاند، نیز بیان داشت: اینگونه اقدامات آنها هم جای تعجب ندارد؛ زیرا اینکه جبهه استکبار نسبت به سپاه کینه داشته باشد؛ اینکه هر کاری بتواند علیه سپاه انجام می دهد، موضوع جدیدی نیست؛ برای اینکه خط مقدم سنگرنشینی و پاسداری از انقلاب اسلامی که امروزه تجلی اسلام ناب را در پی داشته، بر عهده سپاه بوده است. 

حجتالاسلام حاجی صادقی اضافه کرد: به همین خاطر تعجبی ندارد که نوک پیکان حملات آنها متوجه سپاه باشد؛ البته این موضوعی است که ما انتظار آن را داشتیم؛ بنابراین تهمت هایی هم که می زنند مبنی بر اینکه سپاه جاسوس هایی را به این کشور فرستاده، سخنان بیهوده ای است؛ چرا که سپاه نیازی به این قبیل کارها ندارد.

وی همچنین بیان داشت: نیروهای سپاه، مردم و بسیجیان هستند؛ به عبارت دیگر نیروهای حزب الهی بحرین، نیروهای بسیجی هستند که تحت تأثیر باورهای ارایه شده توسط سپاه پاسداران از مکتب اسلام، آن را پذیرش کرده و حرکت می کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه سپس درباره علت اینکه سردار سلیمانی و سپاه در حمایت از شیخ عیسی قاسم بیانیه و مطلبی را عنوان می کنند نیز اظهار داشت: سپاه قاطعانه از موضع سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در رابطه با عواقب سلب تابعیت شیخ علی سلمان، حمایت می کند؛ یعنی سپاه نسبت به آنچه سردار سلیمانی فرمودند که بهحق، بهموقع، بجا و شایسته هم بود، محکم حمایت می کند؛ زیرا سپاه نمی تواند نسبت به ظلم ظالمان بیتفاوت باشد.

وی درباره اینکه برخی ها این موضع گیری حاج قاسم را تقابل با برجام 2 و یا مطرح شدن بهعنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، قلمداد می کنند هم تصریح کرد: اینگونه مطالب فقط تحلیل است و واقعیت ندارد؛ آنچه که حاج قاسم سلیمانی دنبال می کند، سنگرنشینی برای انقلاب اسلامی است؛ البته ایشان جلوی سازش با دشمن را می گیرد؛ که این یک پیام هم برای مسئولین دارد و آن اینکه نباید خط مقاومت و رهبری تضعیف شود.

حجت الاسلام حاجی صادقی در پایان تأکید کرد: هر چند اسم هایی مانند جلوگیری از برجام 2، جهاد کبیر و یا دفاع از مظلوم که برخیها بر روی این پیام حاج قاسم سلیمانی می گذارند، وجود دارد؛ اما اینکه ایشان دنبال کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری باشد، فقط تحلیل و برداشتهای غلطی است که بعضی ها آن را عنوان میکنند.

نظر شما
پربیننده ها