دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

تشدید حملات ارتش سوریه در حومه حلب/ استراتژیک‌ترین شهر سوریه در انتظار آزادی کامل+ نقشه

ارتش سوریه با تشدید حملات خود در اطراف حلب به دنبال تحکیم حلقه محاصره این شهر و فراهم کردن تمهیدات لازم برای پاکسازی کامل آن از لوث تروریست‌های تکفیری‌ است.
کد خبر: ۹۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ - 11July 2016

تشدید حملات ارتش سوریه در حومه حلب/ استراتژیک‌ترین شهر سوریه در انتظار آزادی کامل+ نقشه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ارتش سوریه روز گذشته (یکشنبه)، محور «کاستِلّو» را در شمال حلب از لوث تروریستها پاکسازی کرد.

ارتش سوریه در درگیری با تروریستهای موسوم به «جبههالنصره» و سایر گروههای تروریستی در نزدیکی محور کاستلو به سمت مراکز ارتش در مزارع الملاح در حومه شمالی حلب موفق شد، حمله این گروههای تروریستی را ناکام بگذارد. در عین حال یگانهایی از ارتش سوریه با پیشروی به سوی محور کاستلو نیز توانستند خود را به تپههای «جرف الصخری» در 400 متری محور استراتژیک کاستلو برسانند.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود را از چند محور در شمال حلب آغاز کردهاند و  پس از درگیریهای سنگین با گروههای تروریستی موفق شدند بر «محلجه التبغ» و ساختمانهای «الکولونیز» و «محلجه الثوره» و تعدادی از تپههای دیگر بهویژه تپه استراتژیک «جابنیه» در محور «اللیرمون» تسلط یابند.

اهمیت جاده کاستلو از این جهت است که این جاده به نوعی یک خروجی به سمت شمال حلب به حساب میآید و تنها جادهای است که دو حومه شمالی و غربی و مناطق تحت کنترل تروریستها را به هم وصل میکند. جاده کاستلو همچنین تنها شریانی است که تروریستها را از حومه شمالی حلب به مرزهای ترکیه وصل میکند و از حومه شمالی حلب به اردوگاه «حندرات» و از آنجا نیز به ناحیههای شرقی حلب وصل میشود.

بنابراین تسلط ارتش سوریه بر این جاده به معنی بستن ورودی شمالی حلب از دو سمت میباشد: اول: مزارع الملاح  دوم: منطقه اللیرمون.

این جاده از طرفی مسیر دسترسی به فرودگاه بینالمللی حلب در شرق (امتداد خیابان عزالدین قسام) نیز به شمار میرود، و از طرف دیگر مسیر «راهآهن تاریخی بغداد» که عراق را به استانبول و اروپا متصل میکند؛ با گذر از این شاهراه در مناطق «عبدالقادر جزائری» و «خالد بن ولید» به مرکز شهر حلب، که مقر اصلی شبکه ریلی سوریه است، میرسد.

بزرگراه کاستلو طی روزهای اخیر، از شمال با تصرف مزارع «ملاح» و اردوگاه مهاجرین «حندرات» توسط ارتش و نیروهای مقاومت، و از جنوب توسط نیروهای دمکرات کرد در محله کردنشین «شیخ مقصود»، تحت محاصره کامل قرار گرفت.

نیروهای ارتش سوریه پیشتر، حلقه محاصره در شمال حلب را تا شهرکهای شیعهنشین «نبل و الزهرا» جلوتر برده بودند. از سمت جنوب و جنوب شرق حلب نیز که این جاده به بزرگراه حلب – دمشق متصل میشود، نیروهای مقاومت و ارتش مناطق جنوبی جاده را تحت اشراف خود دارند.

پیشبینی میشود با ادامه پیشروی نیروها و تصرف منطقه «بنی زید» در شمال غرب حلب طی هفتههای آتی، دست مسلحین از مناطق غربی این شهر نیز بهطور کامل قطع شده و زمینه پاکسازی نهایی حلب از وجود تروریستها فراهم شود. ترویستهای جیشالفتح از محلههای بنی زید و صلاحالدین برای شلیک موشک به داخل شهر حلب استفاده میکنند.

روز گذشته یکی از نیروهای نظامی ارتش سوریه  در این باره گفت: «نیروهای مسلح مستقر در حلب با یورش به مجتمع کارگاهی اللیرمون، محلجه الثوره، الرصافه و مجتمع کولونیز و کارگاه الاصفر همه این مناطق را آزاد کردند.»

ارتش سوریه با این حمله غافلگیرکننده تعدادی از خودروهای نظامی تروریستها را منهدم کرد و نیروهای دشمن با بر جای گذاشتن اجساد کشته های خود و تجهیزات و مهمات مجبور به فرار شدند.

وی همچنین درباره نحوه پیشروی نیروهای سوری افزود: نیروهای ما الحمدلله اکنون در آخرین بخش منطقه لیرمون و در حال پیشروی به سوی منطقه بنی زید هستند. این منطقه آخرین محل تروریستهاست که از آنجا برای حمله به الخالدیه و خیابان نیل استفاده میکردند.

ارتش سوریه با پیشروی تا 400 متری محور کاستلو و تسلط بر تپه جُرف الصَّخری توانستند خطوط امدادرسانی به گروههای مسلح تروریست را در این منطقه زیر آتش خود بگیرند.

عملیات همزمان ارتش سوریه در دو محور اللیرمون و الملاح در شمال حلب با هدف تحت فشار قرار دادن تروریستها و پاکسازی شمال حلب، از ماه فوریه سال جاری میلادی آغاز شده است.

شهر حلب از ماه مارس سال 2011 میلادی به مقر اصلی تروریستها در شمال غرب سوریه تبدیل شده و حملات آنان با حمایت قدرتهای غربی و عربی و پشتیبانی تدارکاتی ترکیه، آرامش را از مردم این شهر ربوده و ضمن برجای گذاشتن کشتهها و زخمی های بسیار، دهها هزار تن را آواره مناطق دیگر نموده است.

در درگیریهای شمال حلب طی چند روز گذشته 10 گروه تروریستی ازجمله گروههای «نورالدین زنکی»، «احرار الشام»، «فیلق الشام»، «حزب ترکستانی اسلامی»، «جیشالعزه»، «الفرقه الساحلیه»، «جیش النصر» و «جیش التحریر» برای حفظ مواضع باقیمانده در حلب با یکدیگر متحد شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار