چهارمین روز جشنواره عمار؛

سرودهای انقلابی در سینما فلسطین طنین‌انداز می‌شود

همزمان با برگزاری چهارمین روز برگزاری جشنواره مردمی عمار فیلم‌هایی با موضوع شهادت، انقلاب اسلامی و جنایت‌های آمریکا در سینما فلسطین به نمایش در می‌آیند.
کد خبر: ۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰ - 07January 2014

سرودهای انقلابی در سینما فلسطین طنین‌انداز می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، چهارمین روز جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین در حالی آغاز میشود که در سالن شماره یک این مجموعه انیمیشن «مروارید سرخ» که روایتی است از حمله ناو وینسنس به هواپیمای ایرانی در سانس اول اکران میشود.

در سانس دوم این سالن فیلم «آن مرد ایستاده است» به کارگردانی علیرضا نوروزی اکران میشود که روایتگر مقاومت اقتصادی یک جانباز ۸ سال دفاع مقدس است و پس از آن مستند «به نام خلق قهرمان ایران» به کارگردانی «محمدحجت احمدیزر» به نمایش در میآید.

مهمترین فیلم سانس سوم سالن شماره یک سینما فلسطین مستند مطرح «میراث آلبرتا ۲» به کارگردانی حسین شمقدری است. این فیلم یکی از بهترین مستندهای حاضردر جشنواره فجر سال گذشته بوده است.

 «شور و سرور» به کارگردانی عباس صالح مدرسهای، «سالهای بیقرار» به کارگردانی میثم مقصودی و «به رنگ زندگی» به کارگردانی میلاد مهدوی مهمترین مستندهایی هستند که در سانس چهارم به نمایش در میآیند.

مستند «ماموریت خدا» به کارگردانی محمد سرور رجایی که روایتگر شهادت یک شهید ایرانی در افغانستان است مهمترین مستندی است که در سانس پنجم سالن شماره یک جشنواره عمار به نمایش در میآید.

در سانس ششم سالن شماره یک سینما فلسطین مستند «حبیب یعنی دوست خدا» به کارگردانی محمدرضا رحمانی به نمایش در میآید.

فیلمهای سالن شماره ۲

سالن شماره دو سینما فلسطین اغلب برنامههای خود را به پخش انیمیشن اختصاص داده است. «پیام راشل کوری»، «آی کیو ۱۷۰»، «جزیره بیداری»، «دربست»، «بهانههای بنی اسرائیلی» و «کیمیاگر» انیمیشنهایی هستند که در سالن شماره دو به نمایش در میآیند.

فیلمهای سالن سه

در سالن شماره سه سینما فلسطین و در نخستین سانس آن مستند «کایر» به کارگردانی «مهدی رسولپور» درباره کمک روستاییان به یکدیگر پخش خواهد شد و در سانس دو مستند ۲۹ سال به کارگردانی «آذر خورشیدی» و «سعید محمدی وردانی» که درباره یک جانباز دوران انقلاب است پخش میشود.

مهمترین مستند سانس سه «از جنس حریر» به کارگردانی «محمد دیماسی» است که به بررسی زندگی حاج حسن تفضلی پدر نساجی ایران میپردازد.

پخش مستندهای «یک تجربه ماندگار»، «آبی عمیق»، معلمی برای یک استاد وروایت زندگی از دیگر برنامههای سالن شماره سه سینما فلسطین هستند.

نظر شما
پربیننده ها