ظریف:

اولین وزیر خارجه‌ای بودم که کودتا در ترکیه را محکوم کردم

وزیر امور خارجه گفت: مبارزه با تروریسم برای ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است و ما هرنوع اقدام ضد بشری در هر شکل آن و در هر کجا را محکوم می کنیم.
کد خبر: ۹۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ - 17July 2016

اولین وزیر خارجه‌ای بودم که کودتا در ترکیه را محکوم کردم

به گزارش گروه اخبار داخلی  دفاع پرس،  رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نمایندگان ژاپن که برای یک دیدار رسمی از کشورمان در تهران بسر می برد بعدازظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در محل وزارت امورخارجه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار اظهار داشت: ژاپن یکی از دوستان نزدیک جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و زمینه های همکاری فراوانی بین دو کشور وجود دارد. توکیو می تواند یکی از شرکای مهم ااقتصادی ایران تلقی گردد. از نظر ما ژاپن کشوری است که از دیرباز برای صلح، ثبات و امنیت در این منطقه اهمیت زیادی قائل است.

ظریف همچنین با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه گفت: من اولین وزیر امورخارجه ای بودم که این کودتا را محکوم کردم و از زمان وقوع حوادث ناگوار ترکیه تاکنون بطور مرتب با همتای ترک خود در تماس بوده ام. صلح و ثبات در ترکیه برای ما به عنوان یکی از همسایگان مهم حائز اهمیت است. دولت شما به خوبی از مواضع جمهوری اسلامی ایران آگاه است.

وی ادامه داد: مبارزه با تروریسم برای ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است و ما همچنین از حادثه تروریستی اخیر نیس فرانسه نیز بسیار متاثر شدیم. این نوع اعمال ضد بشری از نظر ما شدیدا در هر شکل آن و در هر کجا محکوم است. خوشبختانه امروزه همگان بر این موضع و نظر که ایران در خط مقدم در مبارزه با تروریزم در منطقه است تاکید دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شاخص های اقصادی کشورمان از جمله دارا بودن امکانات طبیعی، نیروی مستعد و کارآمد، داشتن منابع انرژی، امنیت منحصر به فرد، بازار بزرگ داخلی و بازار گسترده پیرامونی تاکید کرد که زمینه برای سرمایه گذاری هر چه بیشتر شرکت های ژاپنی در ایران مهیا است.
ماساهیسا ساتو رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نمایندگان ژاپن نیز ضمن قدردانی از مهمانوازی جمهوری اسلامی ایران گفت: ژاپن علاقمند است همکاری های خود را با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.

وی با اشاره به تصویب موافقتنامه سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن در مجلس نمایندگان این کشور تصریح کرد: در آن زمان در مجلس نمایندگان حضور داشتم و از تصویب این موافقتنامه حمایت کردم و امیدوارم این موافقتنامه هر چه سریعتر در مجلس شورای اسلامی ایران نیز به تصویب رسد تا زمینه برای توسعه بیش از پیش همکاری های اقتصادی فیمابین مهیا شود.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نمایندگان ژاپن گفت: دولت ژاپن از ابتدا از برجام حمایت کرده است و با اختصاص یک خط اعتباری زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران مهیا نموده است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این خط اعتباری هر چه زودتر به مرحله اجراء در آید.

ساتو در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در زمینه های بسیاری از جمله موضوعاتی مانند مبارزه با تروریزم ، همکاری برای افزایش ثبات و امنیت منطقه می توانند همکاری های خود را تعمیق بخشند . وی در پایان افزود دیدگاه دو کشور در خصوص مسائلی مانند حوادث اخیر ترکیه و فرانسه و دیگر مسائل موجود منطقه ای از نگاه های مشترک بسیاری برخوردار هستند.
 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار