گزارش وال استریت ژورنال از تقویت توانایی موشکی حزب الله؛

موشک‌های هوشمند حزب الله اهداف دقیق در اسرائیل را مورد هدف قرار می‌دهند

خبرنگار وال استریت ژورنال در گفتگو با شبکه تلویزیونی دولتی آمریکا گفت: حزب الله لبنان به موشک‌های هوشمند و سلاح‌های پیشرفته دست پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ - 08January 2014

موشک‌های هوشمند حزب الله اهداف دقیق در اسرائیل را مورد هدف قرار می‌دهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجری خبر شبکه تلویزیونی دولتی "پی بی اس" آمریکا ابتدا گفت: با وجود تمام صحبتهایی که در ماههای اخیر درباره درگیری نظامی احتمالی میان اسرائیل و ایران مطرح شده است، اکنون منبع بالقوه جدیدی از مناقشات در خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) در حال پدیدار شدن است.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که حزب الله، در حال تجهیز به تسلیحات و موشکهای پیشرفتهتر از سابق است. این موشکهای هوشمند قطعاً در حملات خود، به مراتب دقیقتر از موشکهای معمولی عمل میکنند.

"چارلز لِوِنسون" یکی از نویسندگان مقاله یاد شده در روزنامه وال استریت ژورنال، در گفتگوی اختصاصی با مجری این شبکه به افزایش تواناییهای موشکی حزبالله علیه اسرائیل اذعان کرد.

وی اذعان کرد که حزب الله اکنون به موشک های هوشمند و هدایت شوندهای مجهز است که قادر است اهداف دقیق و مشخص را در داخل اسرائیل مورد اصابت قرار دهد.

به علاوه گفته میشود، موشکهای "یاخنوت" ساخت روسیه که از پیشرفتهترین موشک های زمین به دریا است و میتواند هر نوع کشتی اسرائیلی را که در آبهای ساحلی لبنان در دریای مدیترانه گشتی زنی کند، هدف بگیرد، به حزب الله داده شده است.

لونسون در خاتمه اضافه کرد، در هر صورت، ما اخیراً برخی از این سلاحهای پیشرفته را در دستان حزب الله در درون لبنان مشاهده کردهایم.

نظر شما
پربیننده ها