در پی ابلاغ سرلشکر باقری صورت گرفت؛

اعزام هفت تیم نظامی نیروهای مسلح برای مسابقات بین‌المللی نظامی به روسیه

براساس ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، هفت تیم نظامی نیروهای مسلح کشورمان، به مسابقات دوستی و بین المللی نظامی کشور روسیه اعزام شدند.
کد خبر: ۹۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ - 22July 2016

اعزام هفت تیم نظامی نیروهای مسلح برای مسابقات بین‌المللی نظامی به روسیه

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، براساس ابلاغ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، هفت تیم نظامی نیروهای مسلح کشورمان در غالب تیمهای تیراندازی، تانک بیاتلون، حمله سوواروف، کوهستان، دسته هوابرد، تهاجم دریابرد، غواصی با حضور 204 نفر از نظامیان خبره از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و بسیج مستضعفین به دوره مسابقات بینالمللی روسیه طی یک پرواز اعزام شدند.

این مسابقات با حضور 17 کشور قدرتمند جهان برای دومین بار در کشورهای روسیه و قزاقستان در هفت رشته برگزار میشود.

اعضای تیمهای نظامی جمهوری اسلامی از شش ماه گذشته نسبت به آمادگیهای جسمانی و... خود اقدام کرده و از 10 روز گذشته در اردوی شبانه روزی در دانشگاه امام حسین(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور کسب آمادگی لازم حضور داشتند.

این مسابقات از 11 مرداد در چند شهر کشور روسیه و کشور قزاقستان برگزار میشود و تا 24 مرداد ادامه خواهد داشت.

مسابقات «بیاتلون تانکها» از ورزش چندگانه بیاتلون برگرفته شده و تانکها جای انسانها در این مسابقات را گرفتهاند.

«بیاتلون تانکی» صرفا یک مسابقه نیست؛ بلکه بخشی از آمادگی جنگی یگانهاست و اعضای شرکتکننده باید مهارتهای حرفهای خود را نشان دهند.

مهمترین اصل در این مسابقات، مهارت راندن تانک و توانایی زدن هدف در کوتاهترین زمان و با حداکثر دقت است.

در یک دوره از این مسابقات که مبدع آن روسها هستند، تانکها میبایست با حداکثر سرعت، مسیری به طول 18300 متر را در سه دور طی کنند. در این مسیر آنها باید به آب بزنند، از موانع و پل و دیوار رد شوند. در بخش سرعت و سبقت می توانند با حداکثر سرعت حرکت کنند. در اولین دور اکیپ از توپ تانک به اهدافی که در فاصله 1800، 1700 و 1500 متری قرار دارند شلیک میکند. در دور بعدی اهداف در فاصله 700-600 متری باید با مسلسل زده شوند. و در دور سوم اعضای اکیپ باید سلاحهای ضد تانک را با کمک مسلسل ضد هوایی در فاصله 1200 متری نابود کنند.

نظر شما
پربیننده ها