سرهنگ محمد ناظری:

کربلای پنج نبرد خونین و سرنوشت ساز دفاع مقدس بود

فرمانده سپاه زابل گفت:در این عملیات مقاومت و روحیه جهادی و توان رزمی رزمندگان سلحشور اسلام در کنار فرماندهی و اجرای هوشمندانه طرح ها و تکنیک های پیچیده و کارآمد عملیاتی توانست تثبیت و تحکیم خطوط پدافندی ایران در این منطقه راهبردی را رقم زند.
کد خبر: ۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹ - 09January 2014

کربلای پنج نبرد خونین و سرنوشت ساز دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، سرهنگ محمد ناظری به مناسبت گرامیداشت عملیات غرور آفرین کربلای ۵ که سردارانی از جمله شهید میرحسینی از رزمندگان و دلاوران خطه سیستان در آن حضور داشتند اظهارداشت: عملیات کربلای ۵ که در بامداد ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز مقدس یا زهرا(س) در منطقه شلمچه و شرق بصره انجام شد، یکی از بزرگترین نبردهای دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس محسوب میشود.

وی با تاکید بر اینکه کربلای ۵ یک نبرد خونین بسیار مهم و سرنوشت ساز دفاع مقدس بود افزود: یکی از پرخاطرهترین و به یاد ماندنیترین حضور حماسی رزمندگان خطه سیستان در لشکر ثارالله و در تاریخ پر افتخار جنگ، عملیات کربلای ۵ است.

ناظری بیان داشت: در این عملیات مقاومت و روحیه جهادی و توان رزمی رزمندگان سلحشور اسلام در کنار فرماندهی و اجرای هوشمندانه طرحها و تکنیکهای پیچیده و کارآمد عملیاتی توانست تثبیت و تحکیم خطوط پدافندی ایران در این منطقه راهبردی را رقم زند.

وی تصریح کرد: دژهای مستحکم دشمن در منطقه عملیاتی کربلای ۵ که به زعم دشمنان ملت ایران و حامیان نظامی صدام، به منزله دیوارهای غیرقابل نفوذ و تسخیر ناشدنی به شمار میرفت، خود به نقطه غفلت و ضعف دشمن بعثی تبدیل شد، به گونهای که انهدام ماشین جنگی عراق در این عملیات بسیار گستردهتر از عملیات والفجر ۸ ـ فاو صورت پذیرفت.

ناظری ادامه داد: عملیات کربلای ۵ در تاریخ مقاومت و دشمن ستیزی ملت ایران، به استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل آموخت که هیچ قدرتی توان مقابله با ایمان و باورهای انقلابی و دینی ملت غیور ایران اسلامی را ندارد و مغلوب مسلم در هر عرصه از مصاف با ملت ایران در حقیقت، جبهه دشمنان آن است و سرانجام این جبهه معاندین نظام و انقلاب اسلامی است که بایستی به اراده و خواستههای به حق ایران اسلامی تن دهد.

وی ضمن پاسداشت حماسه بزرگ و تاریخ ساز عملیات کربلای ۵ و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز و همیشه جاودان این عملیات افتخارآمیز یادآور شد: تلاش برای حفظ آرمانها و اهداف بلند شهیدان و رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس و پشتیبانی و تبعیت از ولایت فقیه به عنوان ستون جبهه انقلاب و میهن اسلامی، سرنوشت سازترین عامل سلامت است و باید امنیت کشور بیش از پیش با ارادههای پولادین مردم ولایت مدار پایدار بماند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار