در دیدار ظریف و بشار اسد چه گذشت؟

رئیس جمهور سوریه در دیدار وزیر خارجه ایران از مواضع ثابت جمهوری اسلامی در حمایت از مردم سوریه قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰ - 15January 2014

در دیدار ظریف و بشار اسد چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقهایش صبح امروز (چهارشنبه) وارد دمشق شد و در دیدار با بشار اسد رئیسجمهور سوریه آخرین تحولات مربوط به روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقهای به ویژه بحران سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با ابلاغ سلام حسن روحانی رئیسجمهوری به همتای سوریاش، آمادگی کشورمان را برای توسعه همکاریهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد تأکید قرار داد.

ظریف با تشریح روند سیاسی به وجود آمده در پی مذاکرات هستهای ایران و گروه 1+5، بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با افراطگرایی، خشونت و فتنههای مذهبی در منطقه تأکید کرد و افزود: برای راهحل بحران سوریه میبایست بر پایه واقعبینی و از طریق گفتوگوی سیاسی به سمت رسیدن به راهحل حرکت کرد.

وی نشست ژنو 2 را ظرفیتی سیاسی و بینالمللی برای حل بحران سوریه خواند و گفت که برگزاری موفقیتآمیز آن میتواند از استمرار کشتار انسانهای بیگناه و افراطیگری جلوگیری کند.

بشار اسد نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به رئیسجمهور کشورمان و تأکید بر اهمیت روابط دو جانبه، اقدامات دولت سوریه در زمینه مبارزه با خشونت، افراطگرایی و فتنه مذهبی را تشریح و از مواضع ثابت جمهوری اسلامی در حمایت از مردم سوریه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش فارس، ظریف در سفر منطقهایش ابتدا به بیروت و سپس به بغداد و از آنجا به امان رفت و بعد از امان راهی دمشق شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران قرار است عصر امروز (چهارشنبه) به منظور دیدار و گفتوگو با مقامات روس راهی مسکو شود.

نظر شما
پربیننده ها