جیمی کارتر:

تحریم‌های جدید ضربه‌ای مهلک به مذاکرات هسته‌ای هستند

رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد تحریم‌‌های پیشنهادی سناتورهای آمریکا در صورتی که پیش از توافق جامع به تصویب برسند،‌ ضربه‌ای مهلک به مذاکرات شش قدرت اتمی و ایران در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور وارد می‌کنند.
کد خبر: ۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷ - 17January 2014

تحریم‌های جدید ضربه‌ای مهلک به مذاکرات هسته‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، جیمی کارتر رئیس جمهوری سابق آمریکا اظهار داشت در صورتی که کنگره این کشور پیش از دستیابی به یک توافقنامه صلح با ایران تحریمهای جدید را بر علیه تهران تصویب کند، ضربهای مهلک به مذاکرات وارد میکند.

وی این سخنان را در برنامه گفتگوی زنده این پایگاه موسم به "هافپست لایو" بیان کرد.

کارتر در ادامه صحبتهای خود گفت؛ اگر این تحریمها به صورت یک تنبیه بالقوه برای آینده (یعنی افزایش تحریمها) و زمانی که توافقی حاصل نشود و یا نقض شود، در بیاید، آنگاه مناسب و خوب خواهند بود.
وی با قدردانی از اوباما گفت، رئیس جمهوری و جان کری وزیر خارجه این کشور در مذاکرات مرتبط با این توافقنامه کار درستی انجام داده اند.

کارتر افزود که همیشه حامی برقراری روابط دیپلماتیک بین آمریکا و ایران بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار امیداوری کرد که این توافقنامه صلح دست نخورده باقی بماند؛ وی افزود که این بهترین رویکرد برای رهایی از خطر توانمندی تسلیحاتی اتمی ایران است.

بسیاری از ناظران نگران هستند که لایحه تحریمهای جدید علیه ایران که در حال بررسی در کنگره است منجر به تضعیف تلاشهای دیپلماتیک شوند.

این لایحه علیرغم مخالفت کاخ سفید، از سوی 15 تن از سناتورهای دموکرات نیز حمایت می شود.

باراک اوباما پس از چند روز تهدید به وتوی لایحه تحریمها، روز چهارشنبه در نشستی با سناتورهای دموکرات که در پشت درهای بسته برگزار شد از آنها خواست تا با لایحه تحریمها مخالفت کنند.

پیشتر کاخ سفید، از سناتورهای دموکراتهای حامی تحریمها خواسته بود که به صراحت اعتراف کنند که خواستار جنگ هستند.

در مقابل نیز، محمدجواد ظریف در گفتگوی امروز خود با شبکه راشاتودی اعلام کرد عواقب حاصل از تصویب تحریمهای جدید علیه ایران باب میل طراحان آن نخواهد بود.

 

نظر شما
پربیننده ها