مدیرکل بنیاد حفظ آثار البرز خبر داد؛

تاسیس باغ موزه دفاع مقدس در استان البرز

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس البرز از تأسیس باغ موزه دفاع مقدس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ - 26August 2016

تاسیس باغ موزه دفاع مقدس در استان البرز

به گزارش دفاع پرس از البرز، سردار ابوالفضل اسلامی در نشست با اصحاب رسانه که بهمنظور تشکیل اتاق فکر رسانه و مطبوعات در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری خبرنگاران افسران جنگ نرم و رزمندگان خط مقدم این نظام در مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز بیان کرد: البرز استان نوپایی در بین استانهای کشور است و بسیاری از نهادها و ادارات در این استان تازه تأسیس هستند.

سردار اسلامی بابیان اینکه البرز نسبت به استانهای دیگر دارای کمبود امکانات است، گفت: با تلاشهای خوبی که در استان البرز صورت گرفته در بسیاری از ماموریتهای سازمانی از بسیاری از استانهای قدیمی و سابقهدار سبقتگرفتهایم.

وی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که سرفصل آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است از عملکرد رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در استان مطالبی را تهیهکرده است.

سردار اسلامی بابیان اینکه ایران در جنگ تحمیلی تنها در برابر یک کشور مقاومت نمیکرد، گفت: از 35 کشور دنیا اسیر داشتیم و تمام دنیا در مقابل ما صفآرایی کرده بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز بابیان اینکه رزمندگان استان در دفاع مقدس از بسیاری از استانهای دیگر سهم بیشتری دارند، عنوان کرد: لشگر حضرت سیدالشهدا(ع) لشگری مستحکم است و علمدارانی همچون حاج یدالله کلهر، آقا مهدی شرع پسند و بسیاری دیگر از سرداران و 4 هزار و 318 شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است.

وی بابیان اینکه رزمندگان استان البرز افتخارات زیادی در دوران دفاع مقدس کسب کردهاند، گفت: قرارگاه فرهنگی دفاع مقدس در استان البرز تشکیلشده و استاندار البرز فرماندهی این قرارگاه را بر عهده دارد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز به عنوان جانشین و دبیر این قرارگاه فرهنگی فعالیت میکند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز گفت: اقدامات خوبی بعد از تشکیل این قرارگاه در استان انجامشده و با تشکیل این قرارگاه کارهایی بهصورت پایهای شروعشده و تدوین نقش استان البرز در دفاع مقدس که کار بسیار سنگین و پرحجمی له شمار می رود از جمله این برنامه ریزی ها است.

وی بابیان اینکه 47 کمیته و کارگروه در راستای این برنامه ریزی ها انجامشده است، افزود: تهیه دایرةالمعارف دفاع مقدس استان البرز و تدوین تاریخ شفاهی لشگر 10 حضرت سیدالشهدا(ع) از جمله کارهای در دست اقدام است.

سردار اسلامی ادامه داد: متأسفانه در استان البرز در مورد بیان رشادتها و تلاشهای رزمندگان اقدامات مناسب و درخورشان آنها انجامنشده و نیاز است که اقدامات مؤثرتری در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز گفت: با توجه به تشکیل انجمن راویان دفاع مقدس در استان البرز آمادگی برگزاری کلاسهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه مقاطع تحصیلی در سطح استان فراهمشده است.

وی بابیان اینکه گاهاً کاروانهای راهیان نور اعزامی از استان البرز تا چند ماه قبل راوی نداشتند، گفت: در حال حاضر با تشکیل انجمن راویان خواهر و برادر در استان این ظرفیت به وجود آمده است تا برای هر یک از کاروان های اعزامی راوی اختصاصی اعزام کنیم.

سردار اسلامی با اشاره به راهاندازی باغ موزه دفاع مقدس در استانهای کشور خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس در استان البرز تأسیس میشود.

وی بابیان اینکه زمین واگذارشده در تپه نورالشهدا(س) به میزان 70 درصد زیر دکل برق بود و قابلیت استفاده نداشت، اظهار داشت: با پیگیری انجام شده باغ موزه دفاع مقدس با کمک استاندار، شورای شهر و شهرداری در پاک جهاننما احداث میشود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها