رئیس بسیج جامعه پزشکی کردستان :

افتتاح بیمارستان صحرایی در شهرستان سقز

چهاردهمین بیمارستان صحرایی به همت بسیج جامعه پزشکی در شهرستان سقز منطقه سرشیو از ۱۴ تا ۱۸ تیر ماه فعالیت خود را آغاز ‏کرده است‎.
کد خبر: ۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶ - 09July 2013

افتتاح بیمارستان صحرایی در شهرستان سقز

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر قدیمی، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان گفت: بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی که از ۱۴ تا ۱۸ تیر ماه در منطقه سرشیو در شهرستان سقز فعالیت خود را آغاز کرده است، چهاردهمین بیمارستان صحرایی است که به وسیله بسیج جامعه پزشکی در استان کردستان دایر شده است.

منطقه سرشیو، به علت مرزی بودن و همچنین دارا بودن مرکزیت تراکم جمعیتی ۴۲ روستا، برای برپایی این مرکز درمانی انتخاب شده است. همچنین مرزی بودن این منطقه نیز برای افتتاح بیمارستان صحرایی از نظر دور نمانده است.

دکتر قدیمی با اشاره به همکاری آموزش و پرورش شهرستان سقز در برپایی این بیمارستان ادامه داد: غربالگری با کمک آموزش و پرورش منطقه از 6 روز پیش در این منطقه به وسیله پزشکان عمومی آغاز شده است.

به گفته رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان، در حال حاضر، 8 متخصص در رشته های زنان، اطفال، نورولوژی، رادیولوژی و همچنین بیهوشی در این مرکز مستقر هستند.

وی افزود: علاوه بر این متخصصین 5 پزشک عمومی که از مدتی پیش طرح غربالگری را آغاز کرده بودند نیز در این مرکز درمانی به بیماران خدمات ارایه می کنند و در کنار متخصصین و پزشکان عمومی که از تهران و سطح شهرستان سقز به این مرکز اعزام شدهاند، ۲۵ نفر از کارکنان پیرا پزشکی استان نیز در محل بیمارستان در حال فعالیت هستند.

علاوه بر خدماتی که در بخشهای عمومی، تخصصی و آزمایشگاهی به مراجعین این مرکز ارائه میشود، اتاقهای عمل در شهرستان سقز نیز به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مراجعینی هستند که نیاز به خدمات پیشرفته تر جراحی خواهند داشت. مضاف بر این دسته از خدمات، چادرها و ایستگاه های سلامت مستقر در منطقه نیز برای مردم امکانات بهداشت اولیه را فراهم میکنند.

دکتر قدیمی تصریح کرد: سازه این بیمارستان که متعلق به یکی از بیمارستانهای صحرایی سپاه است با در بر داشتن 3 دستگاه اتوبوس برای اتاقهای عمل، دندان پزشکی و رادیولوژی و همچنین 6 چادر برای بخش اورژانس و بستری در محل بر پا شده است.

دکتر قدیمی خاطر نشان کرد: با توجه به تجربههای کسب شده از بیمارستانهای گذشته و همچنین، غربالگری های انجام شده در 6 روز قبل از افتتاح بیمارستان، میانگین مراجعین به این مرکز درمانی تا ۱۸ تیر ماه حدود 3 تا 4 هزار نفر تخمین شده. این مسئله در حالی است که بیشتر حجم کاری بر روی درمانگاهها و اورژانس بیمارستان صحرایی خواهد بود.

وی گفت: چهاردهمین بیمارستان بسیج جامعه پزشکی در کردستان، مجهز به 6 تخت در بخش اورژانس، و مجموعاً ۳۰ تخت در بخشهای بستری خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها