معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی خبر داد؛

برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجو با محوریت شهدای مدافع حرم

وجدانی‌نیا از برگزاری دور دوم کنگره شهدای دانشجو با محوریت شهدای مدافع حرم از مهرماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ - 05September 2016

برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجو با محوریت شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «امیر وجدانی نیا»، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی با اعلام خبر برگزاری دور دوم کنگره شهدای دانشجو با محوریت شهدای مدافع حرم از مهرماه امسال در خصوص محور قرار دادن شهدای مدافع حرم اظهار داشت: با توجه به شرایط منطقه و فضای حاکم با مشارکت فکری اعضای دبیرخانه دور دوم کنگره از مهرماه سال 95 تا خرداد سال 96 با محوریت شهدای مدافع حرم دانشجو برگزار می شود.

وجدانی نیا افزود: تقاضای زیاد مخاطبان ما باعث شد تا به فکر برگزاری دومین دور از کنگره شهدای دانشجو باشیم. با تصمیم شورا، دبیرخانه دائمی کنگره شهدای دانشجو شکل گرفت.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی با بیان این نکته که تاکنون بیش از 70 دانشجو در راه دفاع از حرم های مطهر به شهادت رسیده اند، تصریح کرد: در بین آن ها دانشجویان برتر و دکترا داشتیم که جهاد را بر خود لازم دیدند.

وجدانی نیا ادامه داد: دو سال پیش در بین دانشجویان  شهید «محمدرضا دهقان» به عنوان خادم راهیان نور به مناطق عملیاتی رفت و هنوز هم فرم خادمی ایشان را داریم و یا شهید «کارگربرزی» که در مقطع دکترا درس می خواند،  درس را رها میکند و در راه آرمان های کشور و دفاع از حرم به شهادت  رسید.

وی با اشاره به برگزاری دور اول کنگره شهدای دانشجو در سال های گذشته تصریح کرد: 500 یادواره دانشگاهی در همه استان ها و یک یادواره استانی با مشارکت همه دانشگاه ها دراستان ها برگزار شد.

وجدانی نیا افزود: بانک اطلاعاتی شهدای دانشجو در دبیرخانه کنگره تشکیل و اطلاعات 5 هزار شهید دانشجو جمع آوری شد. ساخت 70 مستند، 40 نرم افزار، فیلم کوتاه داستانی و نشریات متعدد از دیگر کارهای انجام شده در دور اول کنگره شهدای دانشجو بود.

ساخت موزه نقش وزارتخانه ها در دفاع مقدس

«فضل الله ایرجی»، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به وجود 200 دانشگاه غیر دولتی و 360 موسسه غیرانتفاعی در کشور گفت: همه این موسسات ملزم به اجرای کار فرهنگی در دانشگاه ها هستند که این کنگره می تواند در این موسسات و دانشگاه ها نیز برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع اربعین بیان داشت: در بخش فعالیت های فرهنگی نگاه خود را متوجه موضوع اربعین کرده ایم تا بحث پیاده روی اربعین دانشجویان را گسترش دهیم و اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

ایرجی با اشاره به ساخت موزه ای در نهاد ریاست جمهوری گفت: قرار است در این موزه آثار و سهم وزارتخانه ها در دفاع مقدس مشخص شود. در مکاتبات خود یادگاری های مرتبط با وزارت علوم در دفاع مقدس جمع آوری شده است که بخشی از آن می تواند، در کنگره استفاده شود.

یازدهمین جلسه شورای مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو صبح امروز دوشنبه 15 شهریور ماه با حضور سردار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی و فضل الله ایرجی، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در ساختمان شهید شهبازی سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

انتهای پیام /141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار