دفاع مقدس در آیینه ی مطبوعات (1)

شهیدی که معتقد بود سیر و سیاحت مؤمن جبهه است

برگزاری کنگره 3هزار شهید استان سمنان در تاریخ 9 اردیبهشت و آغاز اجلاسیه اصلی کنگره در 17 اردیبهشت‌ماه، فرصتی را فراهم آورد تا به مرور زندگی چند شهید این استان بپردازیم.
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

ماجرای گم شدن یک شهید در هور

نزدیکی‌های صبح، در همان وضعیت، نماز صبح را به جا آوردم و بعد از خاتمه نماز، بار دیگر با تضرع از درگاه خدا درخواست کمک و یاری کردم.
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵
وصیت نامه شهدا(15)

فرازی از وصیت نامه شهید محمود دایه علی

فقط در خط امام حرکت کنید و بدانید بهترین تسلیت برای من انتقام گرفتن خون تمام شهیدان است....
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۶

تمام دنیا زیر سر این مرد است! +عکس

شهید «شفیع‌زاده» دستی به سر و روی توپ‌های غنیمت گرفته شده از ارتش عراق می‌کشید و بر علیه خودشان استفاده می‌کرد. مرکز آموزش توپخانه‌ سپاه تشکیل شد و کمی بعد شد فرمانده توپخانه سپاه ایران.
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷

وقتی از خجالت، خیس عرق شدم!

مشغول کار شده بودم و حواسم به حامد نبود. یهو از روی صندلی افتاد و سرش شکست. سریع بردمش بیمارستان و سرش رو پانسمان کردم. منتظر بودم یوسف بیاد و با ناراحتی بگه چرا سهل انگاری کردی؟ چرا حواست نبود؟...
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

عکس/ وقتی «مدافع حرم» سلفی می گیرد

تصویری که پیش رو دارید، توسط یکی از دوستان «یاسر» شکار شده است و او را در هنگام برداشت عکس خودنگاره از خود به ثبت رسانده است.
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
آشنایی با فرماندهان دفاع مقدس(3)

شهید ناصر اربابیان فرمانده گردان تخریب لشکر ده سید الشهداء

در 22 آذر 1341 در تهران متولد شد. برادرش حاج محسن در مورد او می‌گوید: منزلمان آن روزها تا 3 یا 4 سال نارمک بود و از سال 45 به یوسف آباد نقل مکان کردیم. از کودکی نام امام و اوصافش را شنیده بودیم و برخی از افراد فامیل به دلیل مبارزه با رژیم طاغوت زندان هم رفته بودند.
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
نماهای ماندگار از دفاع مقدس(1)

عکس/ خواب خوش این جوان...!

عکسی که پیش رو دارید، شناسنامه دقیق و کاملی ندارد. با توجه به مشخصات ظاهری عکس، زمان ثبت آن باید حدفاصل سال های 61 تا 62 شمسی باشد بسیجی خسته از نبرد، درست در میانه‌ی میدان، پشت خود را بر کوله‌اش نهاده و دمی استراحت می کند.
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

نماهنگ شهادت امام هادی(ع) با صدای حامد زمانی

نماهنگی به مناسبت شهادت امام هادی(ع) با صدای حامد زمانی
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

عکس/ آخرین خداحافظی با پدر

از این مجاهد مرد سمنانی، سه فرزند به یادگار مانده است. فرزندانی که در هنگام تولدشان، پدر در جبهه ها حضور داشت.
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

نصب بنر رهبر معظم انقلاب جلوی چشم دیپلمات‌های سعودی +عکس

جمعی از جوانان مشهدی تصویری از تذکر رهبر معظم انقلاب به دولت سعودی را جلوی کنسولگری عربستان در مشهد نصب کردند.
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
دفاع مقدس در آیینه ی مطبوعات (1)

مروری بر عملیات بازی‌دراز در گفت‌و‌گو با یکی از رزمندگان حاضر در این عملیات

عملیات بازی‌دراز در دوم اردیبهشت 1360 از معدود تک‌های موفق کشورمان در مقطع اولیه جنگ تحمیلی به شمار می‌رود، عملیاتی که در آن نام بزرگمردانی چون محسن وزوایی، غلامعلی پیچک، علی‌اکبر شیرودی، محسن حاجی‌بابا و... می‌درخشد.
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
گزارش اندیشکده آمریکایی؛

دست برتر توان موشکی ایران بر سر کشورهای حاشیه خلیج فارس

در این گزارش آمده است: ایران دارای پرتعدادترین ارتش، بزرگترین نیروی دریایی، بزرگ‌ترین توپ‌خانه، قوی‌ترین نیروی موشکی و قوی‌ترین قدرت جنگ هوایی است.
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

شرط امام خمینی (ره)برای شهیدبابایی

شهید بابایی در زمان دفاع مقدس خدمت امام خمینی(ره) رسیدند و از ایشان برای انجام کاری در اوقاتی که آسیبی به کار جنگ نمیخورد، مرخصی خواستند. وقتی امام راجع به دلیل مرخصی گرفتن در آن بحبوحه ی جنگ پرسیدند. ...