سردار محمدعلی آسودی:

هدف دشمن در جنگ نرم تخریب "باورها" است

معاون فرهنگی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: باید برای مبارزه در جنگ نرم با قدرت نرم عمل کرد و یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم ، عرصه فرهنگی و ادبی است.
کد خبر: ۱۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹ - 05March 2014

هدف دشمن در جنگ نرم تخریب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، سردار "محمدعلی آسودی" معاون فرهنگی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، در نشست خبری سومین کنگره شعر پاسدار با اشاره به دشمنی آمریکا با ایران و تشریح جنگ نرم اظهار کرد: ما در شرایط جنگ نرم هستیم و در این چند سال اخیر جنگ نرم مثل جنگ سخت به ما تحمیل شده، جنگ نرم خیلی تاثیرگذارتر هست و برای مبارزه در جنگ نرم باید با قدرت نرم عمل کرد و یکی از مؤلفههای قدرت نرم عرصه فرهنگی و ادبی است.

وی افزود: در جنگ سخت به شهرها، خاکریزها و اماکن حمله میشد، ولی در جنگ نرم به ارزشها، باورها و دستاوردهایی که در این سی و چند سال حاصل شده حمله میشود.

"آسودی" با اشاره به ظرفیتهای سپاه پاسداران در ابعاد مختلف خاطرنشان کرد: سپاه از بطن جامعه و از اقشار متفاوت با ظرفیتهای عظیمی بوجود آمده و در عرصههای مختلف از فعالان و نخبگان فرهنگی استفاده بهینه را برده است.

وی تصریح کرد: نخبگان فرهنگی در رشتههای مختلف در این چند سال شناسایی و سازماندهی شده که یکی از آن رشتهها پاسداران اهل قلم است.

"آسودی" با اشاره به کنگره شعر پاسدار تصریح کرد: در سال ۹۰ نخستین کنگره شعر پاسدار در تهران با حضور استاد محدث خراسانی، استاد علی دامغانی و نماینده ولی فقیه اجرا کردیم که در آن ۳۲۰ اثر از ۸۹ پاسدار با سه محور پاسداری و روحیه جهادی و عاشورایی، شهادتطلبی و استکبارستیزی و دفاع از حق و "بیداری اسلامی" به دبیرخانه ارسال شد که در محور اول ۹۰ اثر، در محور دوم ۱۱۰ اثر و در محور سوم نیز ۱۱۰ اثر به جشنواره ارسال شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه در دنیا ارتش و نیروی مسلح را به عنوان جنگجو و مبارزات سخت میشناسند، گفت: ما برای کنگره اول کتابی منتشر کردیم که در بردارنده اشعار برگزیده بود و در کنگره دوم آقای "حدادعادل" بر فاخر بودن اشعار صحه گذاشتند.

وی افزود: این کنگره در ۷ محور انقلاب اسلامی و مبارزه با نظام سلطه با ۳۲ اثر، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ۳۵ اثر، معنویت و تمسک به قرآن و عترت ۱۷۹ اثر، رسالت انقلابی ۸۰ اثر، مقاومت و پایداری ۱۴۸ اثر، تولی و تبری ۹۲ اثر، فرهنگ پاسداری ۶۲ اثر و اشعار خارج از این سه محور هم ۸۲ اثر بوده است.

"آسودی" گفت: به تفکیک استان میتوان گفت تهران ۶۷ شاعر ۱۸۵ اثر، فارس ۱۹ شاعر ۷۷اثر، خراسان ۱۶ شاعر ۵۰اثر، اصفهان ۱۴ شاعر ۳۰ اثر و مازندران ۷ شاعر ۴۲ اثر و خوزستان ۱۳ شاعر با ۲۹ اثر بوده است که ما از بین این تعداد ۲۱ شاعر را برگزیدیم که نفرات اول تا سوم هر محور در جشنواره هم شعر خود را ارئه داده و هم مورد تقدیر قرار میگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار