حجت الاسلام آل هاشم در گفتگو با دفاع مقدس؛

تهاجم فرهنگی مقدمه ای برای تهاجم نظامی

نماینده ولی فقیه در ارتش تهاجم فرهنگی را اولویت امروز دشمن دانست و گفت: به واقع دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی است که از داخل بتوانند زمینه و مقدمه برخورد سخت را فراهم کنند و باید توجه به مسائل فرهنگی و جلوگیری از نفوذ دشمن از اولویت های تمامی وزارتخانه ها و ارگان ها باشد.
کد خبر: ۱۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶ - 23March 2014

تهاجم فرهنگی مقدمه ای برای تهاجم نظامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس؛ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفتگو با دفاع مقدس، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی و بر مبنای فرهنگ دانست و گفت: توجه به مسائل فرهنگی از اولویت های مسئولین و مردم است و نباید اختصاص به یک وزارتخانه و یک ارگان خاص داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به هشدار های 20 ساله مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ افزود:  امروز نیز دشمنان نظام فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده اند و می خواهند که از طرق مختلف این هجمه را تحمیل کنند. و حتی اگر در صحبت هایشان گزینه نظامی را روی میز مطرح می کنند به واقع به دنبال تهاجم فرهنگی هستند که از داخل بتوانند زمینه و مقدمه برخورد سخت را فراهم کنند.

وی ترویج فساد و فحشا، مد گرایی، اختلاف اندازی میان برادران شیعه و سنی، اختلاف میان اقوام ایرانی، تضعیف مسئولان و نفوذ از طریق وسایل ارتباط جمعی را از ابزارهای دشمنان برای این هجمه عنوان کرد و گفت: ما وظیفه داریم با برنامه ریزی های خاص در مقابل این تهاجم ایستادگی کنیم.

آل هاشم راهکارهای مقابله با این تهاجم فرهنگی اینگونه نام برد:

- دعوت همگان به سوی خدا؛ که لازمه این دعوت الهی بودن آن است و اگر در راه خدا نباشد حتی ممکن است وسیله انحراف باشد.

- خارج کردن مردم از ظلمات به سوی نور؛ که می تواند یکی از اهداف فرهنگی باشد.

- ایجاد تقوا در مردم؛ پیدایش تقوا و خدا ترسی در جامعه و اینکه مردم در هر کاری خدا را در نظر بگیرند.

- اقامه قرآن؛ ما باید قرآن را در جامعه فراگیر کنیم و فرهنگ عمل کردن به قرآن را ترویج نماییم و نگاه سنتی به قرآن را که در گذشته بوده است تغییر دهیم و صرفا جایگاه قرآن را در مراسمات ختم و غیره ندانیم.

- مراقبت از نفوذ فرهنگی دشمن.

- جوگیری از غلو و افراط در دین؛ باید مراقب بود که گروه های نو ظهور در بحث دین غلو و افراط نکنند.

- ایجاد حیات معنوی در جامعه؛ تلاش در جهت ایجاد و حاکم کردن معنویت در جامعه از طریق تعبد، ایجاد روحیه اخلاص، تقوا، پارسایی، ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری و آخر از همه دوری از حرص و نفع طلبی از راههای ایجاد حیات معنوی در جامعه است.

نظر شما
پربیننده ها