دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور خبر داد

حضور ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر درمناطق عملیاتی دفاع مقدس/ راهیان نور از جنس عاشوراست

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس با روحیه فاطمی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.
کد خبر: ۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ - 25March 2014

حضور ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر درمناطق عملیاتی دفاع مقدس/ راهیان نور از جنس عاشوراست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "یعقوب سلیمانی" دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نوربا اشاره به حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی در ایام نوروز و تقارن با ایام فاطمیه  اظهار کرد: خدا را شاکریم  که حضور پر شور مردم در راهیان نور با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان شده  یادآور رزمندگان دوران دفاع مقدس  است که با روحیه فاطمی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.

 باید به مدیریت جهادی دفاع مقدس برگردیم
 
وی با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" تصریح کرد: اگر بخواهیم مصداق درستی در تحقق فرمان امام خامنه ای داشته باشیم باید به مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس و همان نگاهی بازگردیم که در شرایط سخت و دشوار محاصره اقتصادی،با روحیه جهادی وعزم ملی بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشتیم.
سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر روحیه دوران دفاع مقدس درکشور حاکم شود و بتوانیم از نوع مدیریت و تجربه آن دوران به طور صحیح بهره برداری کنیم، به طور قطع و یقین باید این تجربه گران سنگ را ملاک و معیار قرار دهیم.
 
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نورسپاه و بسیج خاطرنشان کرد: در اردوی راهیان نورامسال ابتدا احساس ما این بود که ازجهت کمّی نسبت به سال گذشته نیازمند برنامه ریزی بیشتری هستیم اما آماری که از ابتدای شروع راهیان نور در ا­­­­اردیبهشت سال 92 تا به امروز(5 فروردین 93) داشته ایم نشان می دهد که بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر در قالب کاروان های دانش آموزی، دانشجویی و اقشار مختلف مردم ازمناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غربی بازدید کرده اند.

 شهدا؛ میزبان حقیقی زائران سرزمین نور / راهیان نور کار دل است
 
وی در پاسخ به سئوالی درباره تعامل نماینده دولت با ستاد راهیان نورتصریح کرد: راهیان نور، کار دل است و یکی از ویژگی هایی که در عرصه فرهنگی، تاثیرگذار و شاخص است نیز دلی بودن کار است چرا که ما معتقدیم میزبان حقیقی  سرزمین نور شهداهستند و شهدا هم به خوبی میزبانی می کنند.
 
سردار سلیمانی یادآور شد:لازمه خدمت بیشتر خادمان به زائران شهدا، هماهنگی و هم افزایی با دولت است وامیدواریم که حضور نماینده دولت با توجه به بازدید اخیر وی از مناطق عملیاتی و مشاهده فضای راهیان نور، شاهد فعالیت بیشتراز سوی دولت در زمینه  توسعه زیرساخت ها و مشارکت مسئولان کشور باشیم .
 
امیدواریم شاهد هم افزایی بیشتر دولت باشیم
 
رییس سازمان اردویی و راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین همچنین در پاسخ به این سووال که آیا ستاد راهیان نور فردی را به دولت پیشنهاد داده بود؟ تاکید کرد: خیر فرد خاصی را پیشنهاد ندادیم چراکه این موضوع از اختیارات رئیس جمهور است و رئیس دولت نماینده خود را به ستاد معرفی کرد که امیدواریم شاهد هماهنگی وهم افزایی بیشترباشیم.
 
سردار سلیمانی تصریح کرد: راهیان نور متعلق به همه مردم است و خاص یک قشر و نهاد نیست و مردم همانطور که از روز اول در دفاع مقدس مشارکت و نقش آفرینی داشتند امروز نیز همان مردم هستند که این کار فرهنگی را دنبال می کنند چراکه دفاع مقدس، راهیان نور و بسیج از جنس عاشورهستند و چون در امتداد یکدیگر قرار دارند همان طور که عاشورا هرسال پویا، زنده  و به روز بزرگ داشته می شود می شود و کهنگی ندارد دفاع مقدس نیزهمیشه به روز است و کهنگی ندارد.
 
وی افزود: یکی از بسترهایی که می تواند با جنگ نرم دشمن مقابله کند همین عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نوراست.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار