سردار فدوی عنوان کرد

ساخت ماکت ناو هواپیمابر برای تمرینات دریایی و موشکی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: قرار است پس از تکمیل ماکت ناوهواپیمابر، علاوه بر نیروی دریایی سپاه، یگانهای نداجا، نهاجا و نیروی هوافضای سپاه تمرینات مورد اصابت قراردادن ناو را انجام دهند و در صورت بروز جنگ نیز روی ناو واقعی این اقدام صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ - 25April 2014

ساخت ماکت ناو هواپیمابر برای تمرینات دریایی و موشکی سپاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مشرق، سردار دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه، در گفتگویی با اشاره به تحلیلها و گمانه زنیهایی که درباره ساخت ماکت یک ناوهواپیمابر در جنوب کشور توسط رسانههای غربی منتشر شده است، تاکید کرد: جای شگفتی دارد که مراکز تحقیقاتی کشورهایی که داعیه و توهم رهبری دنیا دارند و دهها سال است فعالیت میکنند، اقدام به انتشار تحلیلها و اخباری میکنند که هیچ پایه و اساسی ندارد.

وی تاکید کرد: بیان موضوعاتی مانند طراحی و ساخت این ماکت بزرگ برای استفاده در یک فیلم سینمایی و مانند اینها نیز بیمعنی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با یادآوری اینکه آمریکا مدتهای طولانی است دشمنی خود با انقلاب را علنی کرده و ابعاد دشمنی آنها نیز مشخص است، تاکید کرد: تجلی دشمنی آمریکا نیز توان نظامی است. توان نظامی آمریکا "دریا پایه" است و چون سرزمین اصلی آنها بسیار دور است، توان نظامی خود را بر پشت این ناوها حمل میکند که شامل انواع هواپیماها، تفنگداران و غیره است.

وی با بیان اینکه طبیعی است نیروهای مسلح ایران نیز در برابر این توانمندی، قابلیتهای خود را افزایش بدهند، تصریح کرد: یکی از این قابلیتها، تمرینات مداوم و اصولی است و با توجه به اینکه ابعاد این ماکت به مقیاس یک ناو هواپیمابر نزدیک است از سوی قرارگاه خاتم دستور داده شد این ماکت ساخته شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: قرار است پس از تکمیل ماکت ناوهواپیمابر، علاوه بر نیروی دریایی سپاه، یگانهای نداجا، نهاجا و نیروی هوافضای سپاه تمرینات مورد اصابت قراردادن ناو را انجام دهند و در صورت بروز جنگ نیز روی ناو واقعی این اقدام صورت میگیرد.

سردار فدوی با تاکید بر این نکته که در رزمایشهای قبلی، اهداف نزدیک به ابعاد شناورهای فریگت و رزمناو مورد حمله قرار میگرفتند و به آنها شلیک میشد، افزود: این ماکت ناو هواپیمابر هم یکی از اهداف خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف و قوت دشمن و نقاط ضعف خودمان را کاملا بشناسیم و بر آن اشراف داشته باشیم، گفت: ما بسیار بیشتر از دشمنان تمرین میکنیم و رزمایش داریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار