مدیرکل اطلاعات استان کرمان هشدار داد

سرمایه‌گذاری سرویس‌های اطلاعاتی دشمن برای جذب اقشار مختلف

مدیرکل اطلاعات استان کرمان گفت: سرویس‌های اطلاعاتی دشمن برای جذب اقشار مختلف به‌ویژه نخبگان، فعالان اقتصادی، مسئولان، ائمه جمعه و جماعات و... سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
کد خبر: ۲۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ - 10June 2014

سرمایه‌گذاری سرویس‌های اطلاعاتی دشمن برای جذب اقشار مختلف

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "جباری" با اشاره به گرامیداشت نیمه شعبان روز سرباز گمنام و توجه به فعالیتهای اقتصادی در استان کرمان اظهار کرد: در این راستا از تمام سرمایهگذاران با توجه به استعدادهای موجود در استان کرمان تقاضا میکنیم که به کرمان آمده و بدون دغدغه سرمایهگذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که افزایش سرمایهگذاری موجب کاهش جرائم مختلف و افزایش امنیت میشود و در این رابطه با قدردانی از اصحاب رسانه که همیشه مددکار دستگاههای امنیتی در حوزههای مختلف هستند، تقاضا داریم که اهتمام ویژهای را به مبحث تشویق سرمایهگذاری در استان کرمان معطوف کنند.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان بیان کرد: این اداره کل با جریانات اقتصادی که به دنبال سوءاستفاده از فضای سرمایهگذاری، ایجاد فساد سیستمی و رانتخواری در پوششهای مختلف باشند، برخورد میکند.

جباری در رابطه با فعالیتهای این اداره کل در عرصههای مختلف گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون تا سیس وزارت اطلاعات کشف توطئهها و فعالیتهای براندازی، جاسوسی، خرابکاری و اغتشاش علیه استقلال و امنیت و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران از اهم وظایف عمده سربازان گمنام امام زمان (عج) تعریف شده و سربازان ملت در کسوت گمنامی و در قالب مجاهدتهای خاموش بر حسب فرموده معظم له به ایفای نقش اطلاعاتی حسب وظیفه ترسیمی میپردازند.

وی که در آستانه نیمه شعبان مصادف با روز سرباز گمنام سخن میگفت، عنوان کرد: رویکرد اداره کل اطلاعات استان کرمان این است که بتواند با همکاری و همافزایی سایر متولیان امر امنیت بهویژه اعضای شورای تأمین استان، اعضای شورای هماهنگی اطلاعات، شورای دستگاههای نظارتی و سایر افراد مسئول بسترهای ایجاد امنیت پایدار در استان کرمان را فراهم کند.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان ادامه داد: همچنین تلاش همه دستاندرکاران و بهویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) در این است که بتوانیم احساس امنیت را به مردم فهیم استان کرمان هدیه دهیم.

جباری افزود: وزیر اطلاعات بارها رویکرد و عملکرد وزارت را مبتنی بر سه اصل و پایه اساسی کار اطلاعاتی در وزارت شامل شرع، قانون و اخلاق دانسته و ابعاد آن را تبیین و تشریح کردهاند و این سه پایه ذکر شده نقطه افتراق اساسی ما با سایر سرویسهای اطلاعاتی جهان است، زیرا آنان پایبند به اصول مذکور نبوده، اما پایه کار وزارت اصول ذکر شده بوده و بر حسب آن فعالیت میکنیم.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان در رابطه با ورود این اداره کل به عرصههای سیاسی تصریح کرد: بر طبق ماده ۱۲ قانون تا سیس وزارت اطلاعات که تصریح کرده، هیچیک از کارکنان وزارتخانه، سازمان حفاظت اطلاعات و واحدهای اطلاعاتی نباید عضو هیچ حزب یا سازمان و یا گروه سیاسی باشند، بنابراین این اداره کل در حوزه عرصههای سیاسی به بحث نظارتی و صیانتی و تقویت اشراف اطلاعاتی حسب سه اصل شرع، قانون و اخلاق عمل کرده و به طور کامل مستقل و بیطرف به ایفای نقش خود پرداخته و انشاءالله میپردازد.

وی ادامه داد: طبق ماده ۱۰ شرح وظایف وزارت، کسب، جمعآوری اخبار و تولید، تجزیه و تحلیل و طبقهبندی اطلاعات مورد نیاز در ابعاد داخلی و خارجی بر عهده وزارت اطلاعات است و لذا اداره کل نیز بنا به وظیفه قانونی وزارتی اقدام به جمعآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن در حوزههای مختلف کرده و به مدیران مربوطه و تصمیم سازان استانی و کشوری اعلام رسمی میکند.

جباری بیان کرد: همچنین اینکه اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با فساد اداری در دستور کار اداره کل است که بهعنوان مثال در مورد نارضایتی مردم استان از عملکرد کارکنان ادارات و یا احتمالاً ضعفها و تخلفات ارتکابی موارد جمعبندی منعکس و عندالزوم برخوردهای قانونی صورت میگیرد، اما اساس ارتباطات همافزایی و تعامل با سایر ادارات کل حفظ کرامت انسانی و استیفای حقوق مردم در ابعاد مختلف بوده که همواره مورد توجه مدیران استانی نیز قرار دارد.

وی افزود: در این مقوله حراستهای ادارات، زیر مجموعه حراست کل، نقش مؤثر و ارزشمندی را ایفا کرده که از تلاشهای مخلصانه این چشمهای نظام قدردانی میکنیم.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان با گرامیداشت روز سرباز گمنام تصریح کرد: خدمت در سربازخانه امام زمان(عج) و در عرصه مجاهدتهای خاموش دارای سختیها و مشقتهای دنیوی فراوان و لذت معنوی زیاد است و در این راستا خانواده کارکنان نقش مؤثر و بی بدیعی را بر عهده داشته و یاور اصلی همسرانشان هستند.

جباری افزود: با وجود نیاز خانواده بعضی اوقات اتفاق میافتد که کارکنان بنا بهضرورت کاری چندین روز فرصت مراجعه به خانه را نداشته و یا تا دیروقت مجبور به حضور در محل کار هستند که بهطور قطع خانواده در تحمل شرایط موجود و تشویق خدمت بیشتر به نظام و رهبری اثرگذار بوده و جا دارد از زحمات تکتک همسر و فرزندان کارکنان در همراهی، همگامی و پشتیبانی همهجانبه و اثرگذار تشکر کرده و امیدواریم خداوند اجر و ثواب مضاعف به آنها عنایت و جزو مجاهدین فی سبیلالله محسوب شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار است، مراسم گرامیداشت سیامین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات در مهرماه برگزار شود در موقع مناسب اطلاعرسانی میشود و تمام اقدامات انجام شده با همکاری و همدلی تمام متولیان و مشارکت آنها در استان صورت میگیرد.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان بیان کرد: حسن کار اطلاعاتی در این است که تمام اقدامات در گمنامی کامل صورت گرفته و امکان تبلیغ و آشکار کردن کمتر بوده و از این منظر به کار خود میبالیم.

جباری تصریح کرد: مزیت دیگر این نوع کار این است که با تعاریف احتمالی دیگران کمتر دچار غرور کاذب میشویم.

وی به چند مورد از اقدامات اطلاعاتی در استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اقدامات اطلاعاتی متعدد در راستای تا مین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، چندین مورد دستگیری جاسوسهای انگلیس و سایر سرویسهای اطلاعاتی، انجام اقدامات متعدد صیانتی، توجیهی و بازدارنده در حوزههای فرهنگ و هنر و انجام اقدامات حمایتی و صیانتی در راستای مبحث سرمایهگذاری در استان کرمان صورت گرفت.

جباری اظهار کرد: همچنین ممانعت از رانتخواری اقتصادی و بستن قراردادهای ناسالم، هلاکت ۱۵ نفر از باندهای مسلحانه قاچاق و وابسته به گروهک تروریستی جندالشیطان، ضربه به باندهای جعل و غصب در حوزه اتباع بیگانه، ضربه به باندهای عمده زمینخواری و بازپسگیری چندین هکتار زمین متصرف شده، ضربه به باندهای کلان اخلال در نظام اقتصادی و بانکی کشور، دستگیری باندهای سرقت مسلحانه، جعل و سوءاستفادههای متعدد و سالمسازی چندین محیط اداری و ضربه به گروههای مسلح شرارت و مواد مخدر را میتوان اشاره کرد.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان افزود: از مردم استان کرمان تقاضا داریم در راستای ایجاد امنیت پایدار در استان با عزم ملی و مدیریت جهادی اهتمام ویژهای را به ارائه اخبار و مطالب در مورد توطئهها، جاسوسی، خرابکاری و اغتشاش علیه استقلال و امنیت نظام مبذول داشته و موارد را طی شبانهروز به ستاد خبری این اداره کل به شماره تلفنهای ۱۱۳ و ۲۲۲۶۳۳۳ ارسال کنند.

جباری گفت: سرویسهای اطلاعاتی دشمن برای جذب اقشار مختلف بهویژه نخبگان، فعالان اقتصادی، مسئولان، ائمه جمعه و جماعات و... سرمایهگذاری کردهاند و باید این افراد هوشیاری لازم را داشته باشند و هرگونه مورد و یا پیشنهاد مشکوک را به این اداره کل اطلاعرسانی کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار