امیر سیاری خبر داد

حضور ناوگروه ارتش در اقیانوس هند جنوبی برای اولین‌بار

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌ ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش برای اولین‌بار در اقیانوس هند جنوبی حضور پیدا کرده و امروز در تانزانیا پهلو گرفته است.
کد خبر: ۲۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ - 12June 2014

حضور ناوگروه ارتش در اقیانوس هند جنوبی برای اولین‌بار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار «حبیبالله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگروه سیام این نیرو مأموریت خود را در خلیج عدن، بابالمندب و تا نیمه دریای سرخ انجام داده است.

وی افزود: این ناوگروه اجازه پیدا کرده تا سفر بلندمدتی را داشته باشد و علاوه بر تأمین امنیت در خلیج عدن و دریای سرخ، هفته گذشته از خط استوا عبور کرده است.

سیاری تأکید کرد: این ناوگروه برای اولینبار در اقیانوس هند جنوبی حضور پیدا کرده و امروز در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفته است و حضوری سه الی چهار روزه در آنجا خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه این حضور با هدف ارسال پیام صلح و دوستی صورت گرفته اظهار داشت: این ناوگروه یا به خلیج عدن مراجعت خواهد کرد یا در صورت تصویب سلسلهمراتب مأموریت خود را با حرکت به سمت جنوب آفریقا و کشور آفریقای جنوبی ادامه خواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: طولانیترین مأموریت ناوگروههای ما تا حدود 17 هزار مایل دریانوردی بوده است و رکود دریانوردی از نظر زمانی به ناو بندرعباس تعلق دارد که حدود 5 ماه و نیم دریانوردی کرده است.

سیاری در خصوص رزمایش مشترک این نیرو با دیگر کشورها گفت: ما رزمایشی یک روزه با کشورهای پاکستان و هند داشتهایم و احتمالاً یک رزمایش یک روزه هم با تانزانیا خواهیم داشت.

وی در خصوص فعالیت دزدان دریایی اظهار داشت: دزدان دریایی فعالیت گستردهای دارند و شاهد بودیم در هفته گذشته یک کشتی ما در یک شب دو بار حمله کردند و اینکه اخبار آن منعکس نمیشود دلیل امنیت منطقه نیست.

سیاری افزود: تاکنون 2400 کشتی را اسکورت کرده ایم که اگر این کار انجام نمیشد اکثر آنها مورد هجوم قرار میگرفتند و باید دست نیاز به دیگران دراز میکردیم. اگر نیروی دریایی ارتش امنیت را برقرار نمیکرد آسیبهای اقتصادی زیادی میدیدیم.

سیاری در پایان از رونمایی ناوشکن دماوند و زیردریایی فاتح در آینده نزدیک سخن گفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار