سردار دهقان:

گروهک تروریستی داعش و حامیانش باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند

وزیر دفاع با اشاره به جنایات گروهک تروریستی بعثی- تکفیری داعش در عراق و سوریه گفت: گروهک تروریستی داعش و حامیانش باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند.
کد خبر: ۲۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ - 30June 2014

گروهک تروریستی داعش و حامیانش باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ادارهکل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست نخبگان و استعدادهای عالی و مدیران جوان سازمان صنایع دفاع، با اشاره به جنایات گروهک تروریستی بعثی- تکفیری داعش در عراق و سوریه، گفت: گروهک تروریستی داعش و حامیانش باید بهعنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند.

وی افزود: قتل، غارت، تجاوز، تخریب و اعدامهای دستهجمعی و آواره کردن هزاران انسان بیگناه در عراق و سوریه از مصادیق بارز جنایات جنگی است که با سکوت و عدم اقدام جدی قدرتهای به اصطلاح مدعی حقوق بشر و سازمانهای بینالمللی امنیت منطقه را به مسلخ برده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه این اقدامات جنایتکارانه با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیمصهیونیستی و تضعیف جبهه مقاومت ضدصهیونیستی صورت میگیرد، تصریح کرد: داعش محصول پیوند نامشروع آمریکا، رژیمصهیونیستی و ارتجاع منطقه است.

سردار دهقان افزود: بیتردید عاقبتی بدتر از صدام در انتظار این گروهک تروریستی است و اقدامات ضد انسانی یقیناً دامان حامیان آنان را نیز خواهد گرفت.

وی بر ضرورت وحدت همه اقوام، مذاهب و گروههای عراقی به منظور حفظ انسجام و یکپارچگی این کشور تأکید کرد و افزود: امروز منافع همه در حفظ یکپارچگی و انسجام ملی و سرزمینی عراق تأمین خواهد شد و یقیناً بازیگرانی که خارج از عراق در امور داخلی این کشور مداخله میکنند خواهان عزت و استقلال عراق نبوده و بهدنبال تأمین منفعتی هم برای گروهها و اقوام آن نیستند.

وزیر دفاع حضور گسترده مردم به دنبال حمله داعش و دعوت علمای عراق برای دفاع از کیان کشور عراق و یکپارچگی این کشور را دلیلی بر اراده مردم عراق برای مقابله با مقاصد شوم مداخلهگران خارجی ذکر کرد و افزود :با این حضور سرنوشتساز، ملت عراق قادر خواهد بود امنیت و آرامش پایدار را به این کشور برگرداند و از رأیی که به صندوق آراء ریخته است صیانت کنند.

سردار دهقان با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از حفظ تمامیت ارضی این کشور گفت: ایران اسلامی خواهان عراق یکپارچه، متحد، امن و پیشرفته است و از هرگونه اقدامی در این راستا حمایت میکند.

وی با مهم شمردن این  نشستها و جایگاه برجسته نخبگان در ارتقای صنایع دفاعی کشور، گفت: این نشستها ما را قادر میسازد تا نسل آینده مدیران را بشناسیم و آنها را برای مشاغل و مسئولیتها آماده و از فکر و ایده نخبگان در حوزههای مختلف نیروهای مسلح بهره ببریم.

وزیر دفاع افزود: یک سازمان زمانی می تواند به اهداف خود دست یابد که در درون خود آینده را تضمین کند؛ در غیر این  صورت سیاستها و برنامههای سازمان عملیاتی نخواهد شد.

سردار دهقان تصریح کرد: یک مدیر لایق در تمام مراحل هدایت و رهبری سازمان سعی میکند  بستری را برای حرکت و ترقی کارمندان دیگر فراهم و شور، علاقه به کار و ارائه ایدههای جدید را در زیرمجموعه  خود همواره زنده نگه دارد.

وی افزود: ناموفقترین مدیران کسانی هستند که پس از پایان مسئولیت آنها، سازمان رو به افول میل کند که اینگونه مدیران متاسفانه سازمان را در جهت رسیدن به اهداف و منزلت خود در نظر میگیرند.

وزیر دفاع به فعالیتهای برجسته صنایع دفاع اشاره کرد و افزود: امروز ما در وزارت دفاع علاقهمندیم با تمام توانمان شنوندههای خوبی برای ایدههای خوب باشیم و اگر این ایدهها قابل تعمیم به سطح کلی وزارت دفاع یا در زیرمجموعهها باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

سردار دهقان در پایان بر ساختن آینده متفاوت با در اختیار گرفتن تمامی ظرفیتها و توان داخلی تاکید کرد و گفت: انشاءالله با اتکا بر نیروهای لایق، متعهد و شایسته وزارت دفاع و از میان برداشتن موانع و تمرکز تلاش بر روی موضوعات اساسی، میتوانیم قلههای پیشرفت و ترقی را فتح کنیم.

نظر شما
پربیننده ها