روحانی در دیدار دبیرکل سازمان همکاری‌ شانگهای:

تروریسم و افراطی‌گری، یک تهدید جمعی و جهانی است

رییس‌جمهور با بیان این مطلب که برای مقابله با تروریسم کشورهای جهان باید با یکدیگر متحد شوند گفت: تروریسم و افراطی‌گری تهدید و مشکلی بزرگ برای منطقه و جهان بشمار می‎رود.
کد خبر: ۲۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 11September 2014

تروریسم و افراطی‌گری، یک تهدید جمعی و جهانی است

به گزارش اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع ریاست جمهوری حسن روحانی امروز در دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در کاخ سامان در پایتخت تاجیکستان، گفت: مبارزه با تروریسم کار ساده و کوتاهمدت نیست و نیازمند ارادهای جمعی است. بنابراین مبارزه با تروریسم و افراطیگری نیازمند یک تصمیم قاطع سیاسی است و همکاری منطقهای و جهانی مشترک در این زمینه باید سامان داده شود.

روحانی با بیان اینکه «همه باید باور کنند که وجود یک گروه تروریستی به نفع هیچکس نیست»، گفت: ما وظیفه مهمی داریم و انتظار میرود اعضای اصلی و ناظر شانگهای به مسئولیتهای خود در زمینه رسیدن به ثبات منطقهای، توجه ویژه کنند.

رییسجمهوری همچنین حضور ایران در اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای را نشانه علاقمندی ایران به ثبات منطقه دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در توان داشته باشیم را در راه ثبات منطقه انجام خواهیم داد.

طبق این گزارش، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار، حضور رییسجمهوری ایران در این اجلاس سران را نشانهای مهم برای تمام اعضا دانست و گفت: امسال سازمان، تلاشهای زیادی در راستای افزایش کیفیت همکاری با اعضای ناظر داشته است.

«مزن سف» با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت و ثبات منطقه، اظهار داشت: برای من و سازمان شانگهای، سخنان جنابعالی در خصوص مبارزه با تروریسم بسیار مهم است و ما هم معتقد به کار جمعی و مداوم برای مبارزه با تروریسم و افراطیگری هستیم.

وی تاکید کرد: همکاری در زمینه امنیت و ثبات منطقهای، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای، برای مجموعه اعضای اصلی این سازمان بسیار مهم و در راستای منافع جمعی است.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با تاکید بر اینکه «هر چه در توان داریم در دبیرخانه برای تحکیم همکاری با ایران انجام خواهیم داد»، گفت: امیدواریم اجلاس سران در «دوشنبه»، بتواند صفحه مهمی در تاریخ این سازمان بگشاید.

لازم به ذکر است روحانی قرار است روز جمعه در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای شرکت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها