محمدی گلپایگانی:

داعش ریشه در خوارج دارد/ تمام اقدامات داعش زیر نظر صهیونیست هاست

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه تمام اقدامات داعش زیر نظر صهیونیست هاست، گفت: اگر فتوای آیت‌الله سیستانی نبود عراق به دست داعشی‌ها می‌افتاد.
کد خبر: ۳۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ - 13October 2014

داعش ریشه در خوارج دارد/ تمام اقدامات داعش زیر نظر صهیونیست هاست

به گزارش دفاع  پرس، آیین افتتاح مسجد جامع آلیاسین و جشن عید غدیر خم با حضور حجتالاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علوی وزیر اطلاعات، محسنی اژهای سخنگوی قوه قضائیه، سردار ربانی معاونت عملیات سپاه، حجتالاسلام والمسلمین ریشهری و فرهادی فرماندار تهران برگزار شد.

محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری طی سخنانی در این مراسم گفت: خدا را سپاسگزارم در این شب عزیز این مسجد در این محل کار رسمی خود را آغاز کرد. وقتی وارد این مسجد شدم و چهره مسجد را دیدم از ته دل خدا را سپاس گفتم. من برای دلخوشی دست اندر کاران این مسجد حدیثی را بهنقل از پیامبر میخوانم. زمانی که پیغمبر به معراج رفتند به دیدار بهشت و جهنم رفته نعمتهای بهشتی و انواع عذابهای جهنم را دیدند. در این هنگام جبرئیل از پیامبر سؤال کرد: آیا به نوشتههای بالای درهای بهشت دقت کردی. در بالای در ششم بهشت این حدیث نقل شده است که خطاب به سازندگان مسجد میباشد و شامل چهار نکته است، نکته اول این است که هرکس دوست دارد قبرش وسیع باشد مساجد را که بهمنزله خانههای خداست تمیز کند.

وی همچنین به نکته دوم و توضیح آن اشاره کرد و افزود: هرکس دوست دارد که زمانی که جسدش دفن شد، سالم بماند و جانوران آن را نخورند مساجد را جارو بزند. افراد بسیاری بودهاند که بعداً فهمیدهایم جنازهشان بهواسطه این کار سالم مانده است، من با یک واسطه از آیتالله مرعشی نجفی شنیدم که امامزادهای در مشهد اردهال وجود دارد که در زمان امام باقر بههمراه سپاه خود و بهدعوت مردم کاشان به این شهر میآید که ناجوانمردانه خود و اصحابش شهید میشوند. آیتالله مرعشی نجفی میفرمایند "زمانی که من برای بازدید از سرداب این امامزاده رفته بودم مشاهده کردم که در یکی از تابوتها جوانی بود که جنازهاش سالم بود، بهگونهای که محاسنش تازه بود."

محمدی گلپایگانی ادامه داد: نکته سوم در آن نوشته این بود که هرکس دوست دارد قبرش نورانی باشد نور مسجد را تأمین کند و نکته چهارم این است که هرکس دوست دارد جنازهاش تازه زیر خاک بماند در توسعه مساجد اقدام کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود راجع به امیرالمؤمنین علیه السّلام صحبت کرد و گفت: در زیارت جامعه کبیره که بهنقل از امام هادی علیه السّلام در زیارت امیرالمؤمنین است میخوانیم: سلام بر تو ای ولی خدا، شهادت میدهم که تو اولین مظلوم هستی و اولین کسی هستی که حقت را غصب کردند. قبری که خدا سفارش کرد را انجام دادی، شهادت میدهم تو در حالی خدا را ملاقات کردی که شهید بودی، خدا قاتلین تو را به انواع عذاب دچار کند. همچنین در خطبه 26 نهج البلاغه که درباره اولین مظلوم بودن امیرالمؤمنین است میخوانیم: من بعد از وفات پیغمبر هرچقدر نگاه کردم هیچکس را یاور خود نیافتم بهغیر از اهلبیتم و چون میدانستم که اگر قیام کنم تمام اهلبیتم کشته خواهد شد به مرگ آنها رضایت ندادم و جرعه این بلا را نوشیدم.

وی در ادامه سخنان خود به ریشه داعش و ارتباط آن با خوارج اظهار داشت: شما درباره این بلایی که بر جان مسلمانان افتاده است میشنوید، مگر میشود یک بشر آنقدر وحشی باشد و زنان را به اسارت برده کودکان را بکشد، همچنین میبینید که آنها در کوبانی چگونه رفتار میکنند، یقین بدانید که تمام این اقدامات زیر نظر اسرائیل است. وقتی به ریشه خوارج نگاه میکردم پایه و اساس داعش را در آنجا یافتم، برای مثال میخوانیم که تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی معتقدند که اگر مسلمانی گناه کبیره کرد یک مؤمن فاسق است، اما کافر نیست و در حقیقت از دایره اسلام خارج نشده است اما خوارج میگویند اگر کسی گناه کبیره کرد خونش مباح است و باید کشته شود. بر اساس همین اعتقاد کاذب علمای تکفیری گفتند که شیعه کافر است و هرکس ده شیعه را بکشد به بهشت خواهد رفت.

وی ادامه داد: مطمئن باشید اگر غیرت و ارادت شیعه و فتوای آیتالله سیستانی نبود عراق به دست داعش میافتاد، آنها میگفتند: ما امروز نجف را آزاد میکنیم، فردا کربلا و بعد از آن مشهد. مطمئن باشید ارکان نظام جمهوری اسلامی آنچنان محکم است و کسانی که دستاندرکار امنیت هستند آنچنان مسلط هستند که کسی نمیتواند به این کشور امام زمان(عج) سوء قصدی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار