شمخانی در جمع خبرنگاران:

گزینه نظامی از روی میز دشمن حذف شده است/ توان موشکی ما هرگز قابل مذاکره نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: قطعا گزینه نظامی از روی میز دشمن حذف شده است، زیرا هزینه سنگینی برای او خواهد داشت.
کد خبر: ۳۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹ - 30November 2014

گزینه نظامی از روی میز دشمن حذف شده است/ توان موشکی ما هرگز قابل مذاکره نیست

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قدرت بازدارندگی، نقطهای نیست و ترکیبی از سیستم آفند و پدافندی است، که جمع این دو باعث شده که آسمان ایران امن باشد و اینکه امروز ایران بهعنوان کشوری که به لحاظ ترانزیت هوایی در بخش ناوگان غیرجنگی از امنترین آسمان برخوردار است، به دلیل همین تجمیع ملاحظات دو سیستم پدافندی و آفندی است.

وی با اشاره به توانمندیهای نیروهای مسلح افزود: امروز به برکت این دستاوردها هیچ تهدید نظامی نمیتواند ما را مورد هجوم قرار دهد، و قطعا گزینه نظامی از روی میز دشمن حذف شده است، زیرا هزینه سنگینی برای دشمن خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر توانمندیهای نیروهای مسلح، پدافند هوایی را از پایههای اصلی راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی دانست و گفت: در بحث موارد فنی و ساختاری در قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) اقدامات مهمی صورت گرفته که در کنار سایر توانمندیهای نیروهای مسلح سبب شده قدرت بازدارندگی کشورمان افزایش یابد.

شمخانی با بیان اینکه از لحاظ ساختاری پیش از این سازمانی به نام پدافند هوایی مستقل از نیروی هوایی نداشتیم، افزود: امروز با توجه به حجم و سطح نیازمندیها و به جهت ایجاد بازدارندگی، قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) بهعنوان تنها تشکیلات ترکیبی است که سپاه و ارتش در آن بهطور مستمر فعایت دارند و متمرکز هستند.

وی ادامه داد: این قرارگاه در راستای ارتقاء توانمندی هوایی در صحنه عملیاتی متناسب با وضعیتهای گوناگون پرنده و سامانههای موشکی دشمن در ارتفاع متوسط و بالا در راستای کشف و شناسایی انتقال اطلاعات و انهدام دشمن کارهای مهمی را تاکنون انجام، و نیز با توجه به نیازمندیها نمونهسازیهای خوبی را صورت و سامانههای خود را در تمامی نقاط گسترش داده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه این سازمان تاکنون اقدامات مطلوبی را انجام داده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی با قدرتهای غیر همطراز مواجه است، تا رسیدن به مراحل بالاتر کار زیادی در پیش دارد.

شمخانی با بیان اینکه بنده با ورود به این قرارگاه "حس ما میتوانیم" را از کارکنان این قرارگاه دریافت کردم، تأکید کرد: ایران به لحاظ توان موشکی همچون توان هستهای بهطور ذاتی و بومی خودکفا است؛ همانطور که به دنبال انرژی صلحآمیز هستهای هستیم و کسی نتوانسته خلاف آن را ثابت کند، عملکرد موشکهای ما نیز برای مقابله با تهدیدات است و توان موشکی ما هیچگاه قابل مذاکره نیست.

انتهای پیام/م.ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار