فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

داعش رو به اضمحلال است/ رویش جریانات اسلامی ضد سلطه در کشورهای غیر اسلامی/ تسلیح کرانه باختری محقق می‌شود

سردار احمد وحیدی گفت: داعش امروز در عراق رو به اضمحلال است و با توجه به انسجامی که در نیروهای ارتش و مجاهدین عراقی وجود دارد، باید دید غربی‌ها چه کار جدیدی را برای تسلط بر کشورهای منطقه آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۳۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ - 07January 2015

داعش رو به اضمحلال است/ رویش جریانات اسلامی ضد سلطه در کشورهای غیر اسلامی/ تسلیح کرانه باختری محقق می‌شود

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی و فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، به تحولات عراق اشاره و با بیان اینکه داعش همین امروز هم به یک معنا تمام شده است، گفت: داعش یک نقطه شروع و یک نقطه اوج داشت، ولی امروز باید آن را تمام شده دانست.

وی با اشاره به مفهوم پایان حضور داعش در عراق تاکید کرد: امروز، هم فلسفهٔ شکلگیری داعش شکست خورده و هم برنامهشان با شکست از مجاهدین و ارتش عراق، به هم ریخته است.

سردار وحیدی با اشاره به طرح کشورهای غربی برای تسلط بر منطقه گفت: باید منتظر باشیم و ببینیم برگهٔ بعدی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه رو خواهند کرد چیست. در واقع شکلگیری و تقویت جریانهای تکفیری نیز یکی از پردههای بازی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه برای تسلط بر کشورها است.

وی ادامه داد: داعش امروز در عراق رو به اضمحلال است و با توجه به انسجامی که در نیروهای ارتش و مجاهدین عراقی وجود دارد، باید دید غربیها چه کار جدیدی را برای تسلط بر کشورهای منطقه آغاز خواهند کرد.

فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، تحولات سوریه را پیچیدهتر از عراق خواند و تصریح کرد: کشورهای حامی گروههای تروریستی، گروه های تروریستی مختلفی را در سوریه سامان دادهاند و موضوع پیچیدهتر است.

وی ادامه داد: امروز شکست دادن نظام سوریه، فقط یک خواسته امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی نیست، بلکه  حیثیت حامیان این گروههای تروریستی، در گرو این است که نظام سوریه را بعد از چهار سال مبارزه، شکست دهند؛ به همین دلیل تحولات سوریه پیچیدهتر شده است.

سردار وحیدی خاطرنشان کرد: با این حال در سوریه نیز تا امروز حرکتهای خوبی از سوی دولت و گروههای مردمی صورت گرفته و علیرغم برنامهریزیهایی که گروههای تروریستی و حامیان آنها داشتهاند، تا به حال نتوانستهاند به اهداف خود برسند و بهنظر میرسد در آینده نیز نخواهند رسید.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در ادامه این گفتوگو درباره شباهت شکلگیری جریان انصارالله یمن و حزبالله لبنان، تصریح کرد: امروز یک جریان در کشورهای مختلف با وجهههای گوناگون برای مبارزه علیه نظام سلطه و تزویر شکل گرفته است.

وی افزود: ما امروز حزبالله قهرمان را در لبنان، و همچنین حماس و جهاد را در فلسطین میبینیم. انصارالله نیز در یمن حضور دارد و مجاهدین عراقی نیز از همین جریان مقاومت به شمار میروند.

سردار وحیدی تاکید کرد: این جریانها، شاخههای درخت تنومندی هستند که ریشههایی قوی دارند و مبتنی بر باورهای اصیل اسلامی، ضد نظام سلطه حرکت میکنند. شاخههای این جریان حتی در کشورهای غیراسلامی نیز روییدهاند و بالنده خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیح کرانه باختری، اظهار داشت: این امر، رهنمودی از سوی رهبر معظم انقلاب است، که مبارزان فلسطینی نیز حتما به دنبال آن خواهند بود و این امر را محقق خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها