سردار سلامی در کنگره ملی تروما:

اگر تکه تکه هم شویم نمی‌گذاریم امنیت جامعه مختل شود

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه امنیت، عزت، بزرگی و شکوه جامعه را در هر حالتی حفظ می‌کنیم، گفت: حتی اگر تکه تکه هم شویم نمی‌گذاریم امنیت از بین برود.
کد خبر: ۳۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ - 14January 2015

اگر تکه تکه هم شویم نمی‌گذاریم امنیت جامعه مختل شود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، صبح امروز در افتتاحیه کنگره ملی "تروما" با بیان اینکه از دیدگاه الهی ارزش یک انسان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، اظهار داشت: انسان فارغ از هر باور، اعتقاد، موقعیت و مقامی که باشد با انسانهای دیگر متفاوت نیست.

وی افزود: جهان امروز رشد حادثهها است؛ یعنی رشد این حادثه، رخداد و مرگ در شکل فردی و جمعی بخشی از واقعیات جهان امروز را شکل میدهد؛ به عبارت دیگر زندگی ترکیبی از آرامش، اضطراب، اغتشاش، التهاب، غم، اندوه، شادی، آسایش، رفاه، امنیت و صلح است.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه امنیت، عزت، بزرگی و شکوه جامعه را در هر حالتی حفظ میکنیم، گفت: حتی اگر تکه تکه هم شویم نمیگذاریم امنیت از بین برود؛ چرا که از عاشورا مهربانی، ایثار و گذشت را آموختهایم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: آنچه با عنوان زندگی میشناسیم صلح، آرامش، نشاط و شادمانی و مهربانی محصول سه حقیقت ایمنی، امنیت و سلامت است؛ به عبارت دیگر در عالم هر پدیدهای وقتی وجود دارد دیده میشود، اما هنگامی که امنیت و سلامت وجود نداشته باشد آنگاه مورد توجه قرار میگیرد.

سردار سلامی با اشاره به این که امروز نرخ رشد حوادث بالا است، تصریح کرد: استراتژی قدرتهای بزرگ تحت تأثیر حوادث قرار دارد؛ بدین معنا که گاهی یک اقدام کوچک، جنگهای بزرگی را به دنبال دارد، و این واقعیتی است که نمیتوان از آن چشمپوشی کرد.

وی با اشاره به این که "تروما" یک مفهوم است که به تدریج در عرصه زندگی ما گسترش مییابد و به بخشی از واقعیات زندگی ما تبدیل شده است، عنوان کرد: مردم برای مرگهای طبیعی آماده هستند، چون ذهن آدمها از قبل آماده میشود؛ یعنی اگر از نظر روحی آماده باشیم شوکی وارد نمیشود، حال چنانچه از نظر روحی آماده نباشیم شوکی که وارد میشود باعث فروپاشی ساختار انسان خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که پیشگیری در اولویت قرار دارد، گفت: همواره تاکید بر این است که برای جلوگیری از وقوع حوادث، پیگیریهای لازم را مدنظر قرار دهیم؛ مخصوصا در حوادث هوایی و جادهای باید این موضوع را در نظر داشته باشیم؛ به عنوان مثال در حوادث هوایی، عوامل انسانی نقش اول را دارد؛ به همین خاطر وقتی یک خلبان دارای عوارض ناشی از مشکلات روحی است، نباید هدایت هواپیما را برعهده بگیرد.

وی در ادامه با بیان این که زمان امدادرسانی برای یک مجروح یا مصدوم بسیار مهم است، تصریح کرد: تیمی که برای امدادرسانی اعزام میشود باید بسیار ورزیده باشد، تا بتوانند واکنش سریعی نسبت به حادثه روی داده داشته باشند؛ از سوی دیگر سیستم حمل و نقل تیمهای امدادی، و احساس مسئولیت، باید در هنگام انتقال و درمان مصدومان مورد توجه قرار گیرد.

سردار سلامی با تأکید بر این که بیمارستانها هم باید برای پذیرش بیماران تروما آماده باشند، و همه چیز را با پول معاوضه نکنند، بیان کرد: مدیریت و کنترل تنشهای پس از تروما بسیار مهم است؛ چون آدمها وقتی دچار تروما میشوند اختلالات روحی، ذهنی و جسمی بر آنها غلبه میکند؛ پس تروماسنترها باید در سطح استانی و ملی تأسیس شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار