سردار فدوی در دیدار با هیئت عالی‌رتبه دانشکده دفاع ملی عمان:

ایالات متحده «به لحاظ عملی» در شرایطی نیست که ما را در دریا تهدید کند/ سپاه می‌تواند ناوهای هواپیمابر آمریکا را غرق کند

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا از لحاظ عملی در شرایطی نیست که ما را تهدید کند، گفت: در سال‌های اخیر مقامات رسمی نظامی آمریکا اذعان کردند که در برابر راهبرد دریایی سپاه باید استراتژی خود را تغییر دهند.
کد خبر: ۳۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴ - 18January 2015

ایالات متحده «به لحاظ عملی» در شرایطی نیست که ما را در دریا تهدید کند/ سپاه می‌تواند ناوهای هواپیمابر آمریکا را غرق کند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، هیئت عالیرتبه علمی آموزشی دانشکده دفاع ملی عمان به سرپرستی سرلشکر «سالم بن مسلم بن علی قطن» با دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کردند.

سردار فدوی در این دیدار با بیان اینکه در بین کشورهای همسایه از گذشته تا به امروز با عمان روال کاری مطلوبی داشتهایم، گفت: به گواه تمامی استراتژیستهای دنیا، منطقهای که ما در آن به سر میبریم مهمترین جغرافیایی است که میتوان از آن یاد کرد و خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز که مابین ایران و عمان قرار گرفته از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به شاخصههای برخورداری از توان نظامی اظهار داشت: انسان مسلمانی که به وعده الهی باور دارد باید محور توان نظامی باشد. در ارتش آمریکا و ارتشهای مشابه این عامل وجود ندارد و این موضوع وجه تمایز یک نیروی انسانی معتقد و از جان گذشته با نیرویی است که با هدف زنده ماندن پای در میدان جنگ میگذارد.

دریادار فدوی با یادآوری سابقه تقابل نیروی دریایی سپاه با آمریکاییها در خلیج فارس تصریح کرد: سپاه به برکت خون شهدا و عنایت خداوند متعال نظریهای متفاوت برای مقابله با آمریکا در خلیج فارس ارائه کرد، که به «روال شناورهای تندرو» معروف شد که بر مبنای نیروی انسانی با ایمان و عمل اسلامی و انقلابی شکل میگرفت.

وی افزود: آمریکاییها نیز بعد از مدتی در صدد بهکارگیری این رویکرد برآمدند، اما به دلیل آنکه نیروی انسانی آنها شاخصههای لازم را دارا نبود با اذعان به شکست خود اعلام کردند که در سال ۲۰۱۵ به دنبال جایگزین کردن شناورهای تندرو بدون سرنشین به سازمان نیروی دریایی آمریکا هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه انطباق با تهدیدات کشورها را دومین شاخصه توان نظامی عنوان و با بیان اینکه تهدید ما غیر از آمریکا کسی نیست، تصریح کرد: آمریکا از لحاظ عملی در شرایطی نیست که ما را تهدید کند، اما در کلام این را اعلام میکند.

وی خاطرنشان کرد: توان نظامی و دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس مبانی شکل گرفته که بتواند به مقابله با تهدیدات آمریکایی رفته، ایستادگی کند و پیروز عرصه نبرد باشد.

دریادار فدوی با اشاره به اعتراف آمریکاییها بر ضرورت تغییر استراتژی در برابر راهبرد دریایی سپاه در خلیج فارس گفت: مقامات نظامی آمریکا در سخنانشان اذعان کردند که ۱۳ میلیارد دلار صرف ساختن ناو هواپیمابر میکنند، اما سپاه با قابلیتهای تندرو میتواند آن را غرق کند.

وی با اشاره به سابقه دشمنی آمریکاییها با انقلاب اسلامی، توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بازدارنده و خنثیکننده توطئههای دشمنان توصیف کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه کشورهای مسلمان، دشمنی جز آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی ندارند، گفت: کشورهای منطقه مانند خانوادهای هستند که میان آنها ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و در این دیدار تلاش کردیم در موضوعات مرتبط بهویژه تنگه هرمز روالی را برقرار کنیم که نتیجه آن عزت کشورهای منطقه باشد.

همچنین در این دیدار سرلشکر"سالم بن مسلم بن علی قطن" فرمانده دانشکده دفاع ملی عمان با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: دانشکدههای دفاع ملی در تمامی کشورها مسائل راهبردی را در اولویت قرار میدهند و ما برای شناخت مؤلفههای قدرت ملی در مباحث مطالعاتی اولین سفر خارجی خود را از کشور دوست و همسایه خود جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر سردار فدوی ما را از راهبرد سپاه مطلع کرد که این پیشرفتها و دستاوردهای سپاه برای ما خوشحال کننده است.

گفتنی است در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود به هیات عمانی اهدا شد و فرمانده دانشکده دفاع ملی عمان نیز نشان این دانشکده را به فرمانده نیروی دریایی سپاه تقدیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها