امیر سیاری در جمع خبرنگاران خبر داد

برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات ایران و عمان در اردیبهشت ماه سال آتی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات ایران با کشور عمان در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ - 20January 2015

برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات ایران و عمان در اردیبهشت ماه سال آتی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار با هیئت نظامی کشور عمان و در جمع خبرنگاران، از اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات ایران و عمان خبر داد و گفت: این رزمایش اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی درخصوص این دیدار نیز تصریح کرد: دیدار امروز درجهت تحکیم روابط، ارزیابی زمینههای همکاری و گسترش مناسبات بین دو کشور ایران و عمان برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال دفاع پرس مینی بر پیام این نیرو برای کشورهای منطقه گفت: پیام ما برای این کشورها، حاوی صلح و دوستی است و ما همواره آماده همکاری با کشورهای منطقه هستیم.

امیر سیاری در ادامه عنوان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش  در بحث برقراری امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه فعالیت مستمری دارد و تاکنون امنیت را برای خطوط تجاری برقرار کرده است.

وی افزود: ما با همکاری کشورهای همسایه بهویژه کشور عمان که با آن منافع مشترک داشته و هر دو بهعنوان همسایه دریای عمان، بدون واسطه به اقیانوس هند متصل و همچنین بر تنگه استراتژیک هرمز مسلط هستیم، میتوانیم با کمک یکدیگر در جهت برقراری امنیت پایدار در منطقه گام برداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: ما در جهت گسترش امنیت در منطقه، آماده همکاری با دیگر کشورهای همسایه هستیم.

امیر سیاری در رابطه با محتوای این دیدار گفت: در این نشست که در آن دانشجویان دانشگاه دفاع ملی عمان حضور داشتند مباحث مفصلی را در ارتباط با اهمیت دریا و اهمیت تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند را داشتیم و اینکه جایگاه چه نقشی در جهان دارد و وزن ژئوپلتیکی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در این منطقه بهعنوان دو بازیگر اصلی در جهت برقراری امنیت تا چه اندازه سنگین و محوری است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه تصریح کرد: بهطور ماهیانه ناوگروههای ما از کشور عمان بازدید دارند و در سال گذشته ما میزبان برادران عمانی در کشور جمهوری اسلامی بودیم. هیئتهای دو نیرو با یکدیگر تعامل و تبادل های آموزشی دارند.

وی در پایان تأکید کرد: میخواهیم به دنیا بفهمانیم که جمهوری اسلامی ایران به اتفاق کشورهای منطقه بویژه کشور عمان این توانمندی را دارند که امنیت منطقه را برقرار کنند و نیازی به حضور دیگران نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار