امیر پوردستان:

انقلاب اسلامی به ارتش عزت و ابهت داد/ 22 بهمن 57 تابشی از غدیر خم بر سرزمین ایران بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش، 22 بهمن 57 را سرآغازی برای حرکت به سوی تمدن اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به ارتش عزت، ابّهت و شخصیت داد.
کد خبر: ۴۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ - 07February 2015

انقلاب اسلامی به ارتش عزت و ابهت داد/ 22 بهمن 57 تابشی از غدیر خم بر سرزمین ایران بود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل از سربازان نزاجا در دوران دفاع مقدس که صبح امروز در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه 19 بهمن ماه و روز نیروی هوایی هستیم این روز مبارک فرخنده و تاریخی را به همکارانم در نیروی الهی هوایی تبریک گفته و آرزو میکنم همچون گذشته بتوانیم در اجرای ماموریتهای محوله به نحو احسن عمل کرده و برای نظام مایه عزت و افتخار باشم.

وی افزود: صبحگاه امروز مزین به وجود نورانی سربازان هشت سال دفاع مقدس است که در آن زمانی که دشمن کشور ما را مورد تجاوز قرار داد با تمام وجود برای دفاع از تمامیت ارضی، ناموس، قرآن و مملکت راهی جبههها شدند و با شایستگی و شهامت پاسخ دشمن متجاوز را دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به ایامالله دهه فجر تصریح کرد: عوامل متعددی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، اما برخی از عوامل تاثیرگذارتر بودند که در ادامه این عوامل را برمی شماریم.

سرتیپ پوردستان افزود: یکی از اصلیترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی حضور روحانیت در خط مقدم و در راس آن حضرت امام(ره) بود که با هدایتهای پیامبرگونه خود، کشتی انقلاب را از تلاطمهای پرخطر عبور داد و با هدایتهای حکیمانه آن را به ساحل پیروزی رساند.

وی یادآور شد: عامل موثر بعدی در وقوع انقلاب اسلامی، حضور گسترده و میلیونی مردم در صحنه مبارزه با طاغوت بود که این حضور گسترده باعث شد تمام فعالیتهای رژیم طاغوت تحتالشعاع قرار بگیرد و ملت ایران از همان دوران نشان داد که همواره پشتیبان نیروهای مسلح و بهعنوان یکی از مولفههای قدرت جمهوری اسلامی محسوب میشود.

فرمانده نزاجا اضافه کرد: یکی دیگر از نکات برجسته و موثر در پیروزی انقلاب اسلامی پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون بود که اگر بدنه ارتش با مردم و انقلابیون پیوند نمیخورد امکان نداشت انقلاب به این سرعت به ثمر بنشیند.

امیر پوردستان با بیان اینکه بدنه ارتش اعم از درجهداران، افسران جوان، و سربازان جز انقلابیون بودند، گفت: بدنه ارتش سالم بود و لذا با موج انقلاب همراه شد، که این عامل ریشه در اعتقادات و باورهای دینی آنها و ارتباطشان با روحانیت داشت؛ چراکه در آن دوران اگر از یک فرد عادی اعلامیه حضرت امام(ره) گرفته میشد او را حبس یا با مجازاتهای کمتری با او برخورد میکردند، اما اگر این اعلامیه از یک ارتشی گرفته میشد حکم او اعدام بود و با این حال چه بسیار دیده میشد که اعلامیههای حضرت امام(ره) در بدنه ارتش توسط نیروهای انقلابی ارتش توزیع میشد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و رشادتهای ارتش از بدو پیروزی انقلاب اظهار کرد: ارتش بعد از پیروزی انقلاب با تمام قوا در خدمت انقلاب بود و در رابطه با مسائل آموزشی گام برمیداشت؛ برای مثال بسیاری از مراکز آموزشی خود را جهت آموزش نظامی به جوانان پرشور انقلابی که میخواستند جذب سپاه پاسداران شوند قرار داده بود و این جوانان را آموزش میداد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حوادث بعد از انقلاب اسلامی یادآور شد: ارتش در درگیریهای شمال غرب کشور که در اوایل انقلاب صورت گرفت حضور پیدا کرد و در طول 18 ماه، 2 هزار شهید را فقط از نیروی زمینی تقدیم انقلاب کرد، که تعداد 44 نفر آنها را خلبانان و کمکخلبانان هوانیرو تشکیل میداد.

پوردستان افزود: 2 ماه پس از غائله کردستان رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام به ایران حمله کرد و ارتش جمهوری اسلامی در 8 سال جنگ با حضور در مناطق مختلف عملیاتی دفاع دلیرانهای را از خود نشان داد و مدالهای ارزشمندی را از حضرت امام(ره) دریافت کرد.

وی ادامه داد: یکی از مدالهای مهمی که ایشان به نیروی زمینی اعطا کردند این بود که فرمودند "نیروی زمینی قهرمان همواره در نوک پیکان حملات دشمن بوده و چهره دلیرانهای را از خود به دشمن نشان داده است" و در مورد نیروی هوایی نیز ایشان فرمودند "نیروی هوایی، یک نیروی الهی است"؛ همچنین در رابطه با ارتش ایشان فرمودند "ارتش ایران، ارتش متدین، پا در رکاب و مردمی است" که این موارد در واقع مدالهای زیبندهای است که حضرت امام(ره) بر سینه ارتش نصب کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به فرارسیدن 22 بهمن ماه به بیان تفاوتهای ارتش اسلامی و ارتش دوران طاغوتی پرداخت و اظهار داشت: 22 بهمن 1357 سبب شد تا شکاف عمیق بین ارتش و مردم برای همیشه از بین برود و ارتش با مردم پیوند بخورد. ارتش ایران در گذشته در خدمت نظام سلطه بود، اما ارتش انقلابی در خدمت اسلام و قرآن قرار گرفت.

امیر پوردستان افزود: قبل از پیروزی انقلاب ماموریت ارتش در داخل کشور به سرکوبی انسانهای مومن و متدین خلاصه میشد و ماموریت خارجیاش این بود که بهعنوان ژاندارم منطقه در راستای منافع امریکا حرکت کرده و کشورهای اطراف را در این صف قرار دهد، و اگر کشوری از منافع اربابش امریکا تخطی میکرد امریکا ارتش ایران را همچون چماقی بر سر آن کشور میکوبید.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی به ارتش عزت، ابّهت و شخصیت داد، و ارتش نیز انصافا پاسخ این اعتماد را داد و در همه میدانها به شایستگی وارد شد و ارادت خود را انقلاب و رهبر نشان داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: 22 بهمن تابشی از غدیر خم بر سرزمین ایران بود که سبب معرفی دوباره ولایت و سرآغاز حرکت به سوی تمدن اسلامی شد.

سرتیپ پوردستان در پایان افزود: از مردم میخواهم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده و با حضور مقتدرانه خود بار دیگر عزت و عظمت ایران را به جهانیان نشان دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از سربازان نیروی زمینی ارتش که در جبهههای جنگ حق علیه باطل حضور داشتند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ م.ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار