امیر نصیرزاده:

"هواپیمای کوثر" مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند/ آمادگی صدور انواع شبیه‌سازها را داریم

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: جت آموزشی دو کابینه "کوثر" که با همکاری سازمان صنایع هوایی، طراحی و ساخته می‌شود در مراحل پایانی ساخت است.
کد خبر: ۴۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳ - 09February 2015

به گزارش گروه امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» با اشاره به توانمندی نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو با بهرهگیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس و با اتکا به دانش بومی و استعداد بالای کارکنان فنی و خلبانان جوان آمادگی پاسخگویی به هر تهدید را دارد.

معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش در ادامه به اقدامات این نیرو در زمینه ساخت شبیهسازها اشاره و تصریح کرد: سامانه شبیهساز کلیه هواپیماها را با بهروزترین فناوریها در نیروی هوایی طراحی و تولید کرده و در این زمینه به خودکفایی کامل رسیدهایم، و آمادگی صدور شبیهساز انواع هواپیماها به خاج از نیرو و کشورهای دیگر را داریم.

وی افزود: جت آموزشی دو کابینه "کوثر" که با همکاری سازمان صنایع هوایی، طراحی و ساخته میشود در مراحل پایانی ساخت است.

معاون هماهنگکننده نهاجا با تاکید بر توان ساخت انواع مهمات در داخل کشور اظهار داشت:70 درصد انواع بمبها، موشکهای لیزری، دوربرد، هوا به هوا، هوا به سطح، نقطهزن و... در داخل کشور ساخته شد و مابقی نیز براساس نوع تهدیدات و تاکتیکها، ارتقاء یافته و کاملا بهینهسازی شده است و تست عملیاتی آنها نیز با موفقیت انجام شده است.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است، گفت: در شرایط تحریم طبیعتا هر نیروی که به دانش و پیچیدگی تجهیزات وابستگی بیشتری داشته باشد چارهای جز تولید تجهیزات مورد نیاز با اتکا براستعداد و توانایی خود دارند و اینکه نیروی هوایی ارتش پس از 36 سال تحریم بدون وقفه به فعالیت خود در بالاترین سطح ادامه می دهد و تمامی تجهیزات مور نیاز را تامین می کند بیانگر این است که به خودکفایی کامل رسیده و توان مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

 وی با تاکید بر خودکفایی نیروی هوایی ارتش در کلیه مراحل آموزش خلبانان افزود: از آن جایی که تاکتیکها و دکترین نظامی کشورها دائم در حال تغییر است، چنانچه ارتشی مطابق با این تغیرات و تهدیدات حرکت نکند در جنگ های احتمالی و نبردهای پیش رو بازنده خواهد بود.

معاون هماهنگکننده نهاجا تصریح کرد: براین اساس نیروی هوایی ارتش آموزش ها و آمادگی رزمی خود را براساس نوع تهدیدات و تغییر سیاست های جنگی و دکترین نظامی طراحی کرده و خلبانان خود را وفق این سیاست ها و شرایط آموزش می دهد. 

امیر نصیرزاده گفت: رویکرد جنگ های امروزی نشان داده که بعد هوا و فضا از اهمیت بالای برخوردار است و چنانچه کشوری در بعد هوا ضعیف باشد قطعا در دفاع از تمامیت ارضی با مشکلات فراوان روبه رو شده و آسیبهای زیادی خواهد دید.

* تفکر بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با حضرت امام(ره) یک شبه بوجود نیامد

وی با بیان اینکه حماسه تاریخی 19 بهمن 1357روند پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع بخشید،  خاطرنشان کرد: آن حرکت عظیم و اثرگذار یک شبه بوجود نیامد، بلکه اعتقاد و همیشگی بدنه نیروی هوایی ارتش به مرجعیت دینی و آشنایی خلبانان و کارکنان فنی با فرهنگ غرب و شناخت میزان استعمار ایران توسط امریکا باعث پایه ریزی این حرکت قبل از 19 بهمن شد و در این روز به سر انجام رسید.

معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در روز 12 بهمن نیز اسکورت هواپیمای حضرت امام(ره) و تامین تیم حفاظتی ایشان توسط نیروی هوایی انجام شد و بعد از پیروزی انقلاب نیز آموزش نیروهای بسیج ، کمیته و... از اقدامات شاخص ناجا به شمار می آمد.

وی با تاکید بر نقش بی بدیل نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس گفت: این نیرو در دفاع مقدس هم صفشکن بود؛ چراکه این نیرو ماهها قبل از شروع رسمی جنگ درگیر مبارزه با رژیم بعث و گروهکهای وابسته به کشورهای بیگانه بود و در این راستا تعدادی اسیر و 17 نفر هم شهید داده است.

امیر نصیرزاده اظهار داشت: نیروی هوایی، عملیاتهای مهمی از جمله 140فروندی، حمله به اچ 3، لغو برگزاری کنفرانس غیر متعددها در بغداد را در دفاع مقدس انجام داد که در سرنوشت جنگ اثرگذار بود و علاوه بر پشتیبانی همیشگی از نیروهای سطحی، در جلوگیری از رکود شریان اقتصادی و صدور نفت نیز نقش فوقالعادهای ایفا کرده است.

وی در پایان با مقایسه ارتش های دنیا با نیروهای مسلح ایران گفت: نیروهای مسلح ایران تنها نیرو در دنیا هستند که فرماندهی کل آن را یک ولی فقیه و مجتهد جامعالشرایط که نایب امام زمان(عج) و ولی امر است برعهده دارد و فرامین ایشان نهتنها یک وظیفه، بلکه تکلیف شرعی است، و خدمت در این ارتش علاوه بر افتخارات دنیوی، سعادت و اجر اخروی را در پی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها