سردار صالحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بزرگترین دستاورد دفاعی انقلاب گسترش تفکر بسیجی است/ دلیل تفاوت وضعیت مقاومت در عراق و سوریه

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بزرگترین دستاورد دفاعی انقلاب اسلامی ایران، گسترش تفکر بسیجی در میدان مبارزه با هر دشمن داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۴۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲ - 11February 2015

بزرگترین دستاورد دفاعی انقلاب گسترش تفکر بسیجی است/ دلیل تفاوت وضعیت مقاومت در عراق و سوریه

سردار حسین صالحی معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی بر صنعت دفاعی کشورمان، گفت: دفاع ما در جنگ تحمیلی مردممحور بود؛ به همین خاطر بسیج که از بطن مردم بهوجود آمده، محصول تفکری است که از انقلاب و رهبری سرچشمه میگیرد؛ لذا بقیه موارد بعد از این موضوع قرار میگیرند.

وی افزود: به عبارت دیگر موفقیتهای ما در صنعت هوافضا (ماهواره)، هستهای، نظامی و سایر موضوعات حاصل تفکر بسیجی و اعتماد به مردم است؛ پس اگر چشم به خارج از کشور داشته باشیم بهطور یقین دچار گرفتاری خواهیم شد.

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: یادآوری رفتار و سکنات مسئولان در اوایل انقلاب به مسئولان فعلی کشور، این مطلب را گوشزد میکند که موفقیتهای ما مرهون همان دوران است؛ البته هرچند این تفکر نزد مسئولان هیچگاه فراموش نشده است، و فقط برخی مسئولان نسبت به این تفکر مقداری سست شدند، اما ما همین مقدار را هم قبول نداریم؛ چون همه باید به کمک یکدیگر ضمن یادآوری این عقبه بزرگ انقلاب، از این تفکر بهره ببریم و به راهمان ادامه دهیم.

سردار صالحی با یادآوری این مطلب که در دوران دفاع مقدس دو هدف پیروزی در جنگ و استخراج تفکر بسیجی از بطن حوادث را داشتیم، عنوان کرد: اینکه امروز کشوری جرئت حمله به ایران را ندارد، نتیجه پیروزی ما در دوران دفاع مقدس و گسترش روحیه و تفکر بسیجی است، زیرا هر کجا این تفکر را بهکار گرفتیم، پیروز بودیم.

وی در ادامه به علت تفاوت در پیشروی بسیج مردمی عراق با سوریه نیز اشاره کرد و بیان داشت: علت این تفاوت این است که در عراق مرجعیت ریشه بسیار قوی دارد؛ به نحوی که نقش مرجعیت در این کشور نقشی بی بدیل است.

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح افزود: نکته دیگری که میتوان به آن اشاره کرد این است که مردم و ارتش در سوریه با یک وضعیت خاص و با غافلگیری مواجه شدند، زیرا کشورهایی در آنجا دخالت مستقیم دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار