جواد لاریجانی: اظهارات آمریکائی‎ها درخصوص آزادی سران فتنه خلاف معاهده الجزایر است

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به بیانیه وزارت امورخارجه درباره محصوران ایران گفت: به نظرم این بیانیه مصداق بارز دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور و خلاف معاهده الجزایر و حتی خلاف تعهدات بین‌المللی است.
کد خبر: ۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸ - 18February 2015

جواد لاریجانی: اظهارات آمریکائی‎ها درخصوص آزادی سران فتنه خلاف معاهده الجزایر است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدجواد لاریجانی در حاشیه سفر رئیس دستگاه قضایی کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به موضع وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص محصوران که وزارت امور خارجه ایران هم آن را برخلاف معاهده الجزیره دانسته است، گفت: به نظرم این بیانیه مصداق بارز دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور و خلاف معاهده الجزایر و حتی خلاف تعهدات بینالمللی است؛ زیرا به نحوی به آشوب دامن میزند و یا تحریک به آشوب میکند.

دبیر ستاد حقوق بشر به دولتمردان آمریکایی توصیه کرد که به فکر آبروداری باشند و تأکید کرد: زمانی که آمریکا در 300 سال پیش تأسیس شد امید زیادی بود که مدل بزرگی برای لیبرال دموکراسی باشد اما اکنون، نژادپرستی در حد اعلی و تبعیضهای بسیاری در این کشور وجود دارد.

لاریجانی ادامه داد: آنها اگر نگران وضعیت اجتماعی 99 درصد باشند و بتوانند تبعیضها و بیعدالتیها را کم کنند، شاید بتوانند آبروی بهتری کسب کنند. حمایت آمریکا از تروریسم یک موضوع قابل پیگرد است، آنها از تروریست برای پیشبرد مقاصد خود استفاده و از تروریستها حمایت میکنند.

وی با اشاره به خشونت های داعش به عنوان یکی از ویژگیهای تروریسم غربی یاد کرد و گفت: اینگونه خشونتها زاییده تفکر غرب است. اگر به تاریخ بنگریم، در جنگ هایی که غرب به راه انداخته است، میزان کشتار بیش از یک میلیون نفر بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار