در نشست خبری کاروان فعالان فرهنگی اروپایی به راهیان نور مطرح شد/

بیان خاطرات فعالان اروپایی از بازدید مناطق عملیاتی جنوب

نشست خبری کاروان فعالان رسانه ای و فرهنگی کشورهای اروپایی به مناطق 8 سال دفاع مقدس صبح امروز 23 اسفند درمحل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ - 14March 2015

بیان خاطرات فعالان اروپایی از بازدید مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، نشست خبری کاروان فعالان رسانه ای و فرهنگی کشورهای اروپایی به مناطق 8 سال دفاع مقدس صبح امروز 23 اسفند درمحل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور هدایتی مسوول فرمانده بسیج سازمان و اعضای کاروان بین المللی راهیان نور و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

هدایتی فرمانده بسیج و ارتباطات در خصوص ایده راه اندازی کاروان بین المللی راهیان نور گفت: طرح و ایده راه اندازی این کاروان از دو ماه پیش با هماهنگی ریاست سازمان بسیج بین الملل و ستاد راهیان نور آغاز شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در سال های گذشته از کشورهای آفریقای مرکزی برای بازدید ازمناطق جنگی حضور پیدا می کردند ولی ازکشورهای اروپایی بازدید کننده ای نداشتیم تصمیم گرفته شد ازفعالان فرهنگی، اهل قلم، نخبه و تاثیرگذار از کشورهای اروپایی دعوت شود تا از این مناطق جنگی بازدید کنند.

فرمانده بسیج فرهنگی و ارتباطات تصریح کرد: اعضای این کاروان از کشورهای آلمان، سوئد، اسپانیا و ایتالیا هستند که 19 اسفند وارد ایران و به مدت سه روز از مناطق هویزه، شلمچه بازدید کردند.

وی در رابطه با هدف از راه اندازی این کاروان بین المللی گفت: هدف اول از راه اندازی این کاروان شناساندن بحث دفاع مقدس و ارزش های منحصر به فرد آن است. چرا که ارزش های این دفاع مقدس با خیلی از ارزش های دیگر در کشورهای مختلف فرق می کند. قهرمانان ما ایثارگر بودند و به هدف مقدسی فکر می کردند و بزرگی شهدای ما به خاطر خلوص نیت آنها است.

وی هدف دوم را زنده نگه داشتند یاد و خاطره این شهیدان قلمداد کرد و به استقبال ویژه مردم خونگرم خوزستان از این مهمانان اشاره کرد و گفت: اعضای این کاروان در مراسم یادمان با آغاز راهیان نور شرکت کردند و "پائولو رادا" اندیشمند ایتالیایی سخنرانی کرد.

در این مراسم اعضای کاروان نظرات خود را بیان کردند:

"منبر آندو" خبرنگار روزنامه "الموندو" اسپانیا بیان کرد: این اولین بار بود که از نزدیک اهمیت دفاع مقدس را نزد مردم ایران مشاهده می کردم و در این بازدید تلاش های افرادی را که در آن روزها برای دفاع از خاک و سرزمین خود تلاش می کردند به عینه مشاهده کردم و بابت این دعوت بسیار تشکر می کنم چون برای من قبلا هیچ سابقه ای دیدن از مناطق جنگی نبود.

"جیوانی سربولو"، مسئول مجله بین المللی "فانوسی بر روی دنیا" از ایتالیا ضمن تشکر از مسئولان و مردم ایران به خاطر این دعوت گفت: دیداری که در این چند روز از مناطق جنگی داشتم خیلی جالب بود. مناطقی که من آنجا مشاهده کردم نه تنها برای ایران از لحاظ تاریخی مهم هستند بلکه برای جهانیان نیز مهم است.

دیداراز این مناطق باعث می شود با واقعیت هایی که در آن زمان اتفاق افتاده است انسان را آشنا کند.برای کسی که از غرب آمده دین این مناطق خیلی جالب است که ببیند جوانان این سرزمین چگونه جان و زندگیشان را برای کشورشان فدا کردند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار